نوشهر - ایرنا - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور گفت که ارتباط ۳۵ روستای در محاصره برف با شهر نور برقرار شده است.

سلیمان ایزدی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نیمه شب گذشته به علت برف سنگین و کولاک شدید منجر به انسداد محورهای دوآب به بلده و پل زنگوله به بلده شد که در نهایت ارتباط ۳۵ روستای بخش مرکزی قطع شد و پس از ساعت ها تلاش راهداران یک ساعت پیش این مسیرها بازگشایی شد.

این مسئول با اظهار آنکه این مسیرها حدود ۱۱۵ کیلومتر طول دارد ، گفت که هم اکنون تردد وسائط نقلیه در این مسیرهای سخت گذر و برفگیر فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور به رانندگان توصیه کرد که با توجه به احتمال سقوط بهمن و لغزندگی سطح جاده در این مسیر تردد نکنند.

بخش بلده شهرستان نور دارای ۴۵ روستا است. شهر بلده از طریق سه جاده دوآب در هراز ، جاده پل زنگوله(کندوان) و جاده رویان به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد. جاده پل زنگلوله عموما در نیمه دوم سال بر اثر بارش برف و باران بسته می شود.

برف و کولاک و احتمال سقوط بهمن پیش از این جاده کندوان و کیاسر را هم مسدود کرده بود که صبح امروز جاده کندوان باز شد ولی کیاسر همچنان بسته است.

راهداری نور حدود ۳۵۰ کیلومتر جاده را زیر پوشش دارد.