ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران شرایط جوی این استان را از امروز شنبه نهم بهمن تا پایان هفته صاف تا نیمه همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی کرده است.

به گزارش ایرنا، آسمان مازندران که در بیشتر ایام دو هفته گذشته با بارش باران وبرف و کاهش محسوس دما همراه بود ، اکنون با خروج سامانه بارشی صاف و آفتابی شده است ،  وضعیتی که طبق پیش‌بینی هواشناسی تا پایان هفته ادامه خواهد یافت ، اگر چه شهروندان در مناطق کوهستانی همچنان شاهد شب های سرد و یخبندان خواهند بود.

 طبق پیش‌بینی هواشناسی ، به غیر از روز سه‌شنبه که اندکی از دمای هوای مازندران کاسته می‌شود ، در سایر روزها دمای هوا چه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و چه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات روند افزایشی خواهد داشت.

جدول پیش‌بینی پنج روز هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دمای هوا در طی این مدت در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای  بین دو تا چهار درجه و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز نیز بین دو تا ۶ درجه افزایش خواهد یافت.

طبق این جدول بیشترین میزانن افزایش دما در شهرهای ساحلی را شهروندان چالوسی تجربه خواهند کرد که دمای هوای در آنجا از ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با چهار درجه افزایش در روز جمعه به ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

بیشترین میزان افزایش دما در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز با ۶ درجه در بلده خواهد بود. دمای هوای این منطقه از چهار درجه سانتی‌گرا بالای صفر در روز جاری با ۶ درجه افزایش در روز جمعه به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

گزارش دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران هم نشان می‌دهد که بلده با ۱۴.۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه کوهستانی و گلوگاه با ۰.۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه ساحلی مازندران در بامداد روز شنبه بودند.

همچنین دشت ناز ساری و ایزدشهر نور با حدود ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم ترن نقطه ساحلی و آلاشت با منفی ۰.۴ درجه سانتی‌گراد گرم ترین نقطه کوهستانی مازندران در روز گذشته بودند.

 دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود پنج درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر طبق جدول پیش‌بینی دریایی ۱۲ ساعته نیز طی امرز و فردا با موج کوتاه و باد ملایم همراه است.