تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: روابط عمومی را نمی‌توان به شیوه‌های سنتی پیش برد. در فصل هشت سند تحول بنیادین وظایف روابط عمومی مشخص شده است؛ بر این اساس، روابط عمومی‌ها باید اطلاعات را شفاف به مردم اطلاع دهند.

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا، یوسف نوری در نخستین گردهمایی مشترک رؤسای ادارات روابط عمومی حوزه ستادی، استانی، سازمان‌ها و مراکز وابسته آموزش و پرورش در دولت مردمی ایران قوی که در محل اردوگاه فرهنگی-هنری شهید باهنر تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا در آستانه ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: بی تردید انسان یک موجود اجتماعی است و این اجتماعی بودن ناشی از ارتباطات است.

وی با یادآوری آیه ای از قرآن ادامه داد: انسان‌ها شاکله فطری و اکتسابی دارند؛ شکل گیری شخصیت انسان ها نیز بر اساس این شاکله‌ها است؛ بنابراین متخصصان تعلیم و تربیت اصرار به بازگشایی مدارس دارند زیرا شاکله انسان و دانش‌آموز در مدارس شکل می‌گیرد.

نوری با یادآوری این که جلوه مهم روابط انسانی چگونگی ارتباط و روابط عمومی است، بیان کرد: با بررسی دین اسلام، عمق نگاه به انسان و روابط عمومی مشخص می‌شود. روابط عمومی حلقه‌هایی دارد که باید مدنظر باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دیدگاه امام علی (ع) درباره موضوع روابط عمومی و ارتباطات تصریح کرد: ضروری است از روابط عمومی به عنوان یک فن، دانش و قلمرو مهم اخلاقی استفاده کرد. روابط عمومی باید مسائل را درست و در عین حال زیبا ترویج کند.

نوری استفاده از تکنیک و تاکتیک مطلوب را از ویژگی‌های روابط عمومی دانست و گفت: روابط عمومی یک دانش است که لازم است یک فلسفه مشخص داشته باشد.

وی ضمن توصیه برای خواندن کتاب روابط عمومی و ارزش‌ها، نوشته آیت‌الله اعرافی، خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین هشت فصل، ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار دارد. در فصل هشت این سند تمام دستگاه‌ها به ویژه رسانه ملی موظف به همکاری با نظام تعلیم و تربیت در راستای تحقق اهداف شده اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ارکان فرایند تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین ذکر شده است، تاکید کرد: معلم نقش بی بدیلی در نظام تعلیم و تربیت دارد اما فعالیت او باید با همکاری خانواده، حکومت، نهادهای غیردولتی و رسانه باشد.

وزارت آموزش و پرورش به نقل از نوری در مورد مفهوم جامع شبکه ای اعلام کرد: مفهوم جامعه شبکه ای بر حضور همه افراد در همه جا دلالت می کند، همچنین باید از مفهوم رسانه ای شدن مراقبت کرد.

وی با تاکید بر حفظ مرجعیت معلم، اظهار کرد: تنظیم‌گری، تسهیل‌گری، نظارت و ارزیابی وظیفه معلم است و با داشتن الگوهای شبکه‌های یادگیری می‌توان این موضوع را هدایت کرد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حفظ ارزش‌های اخلاقی از سوی روابط عمومی‌ها مهم است. برترین‌های معلمان آنانی هستند که دانش تخصصی مقبول همراه با ارزش های اخلاقی دارند. باید تلاش کرد سند تحول بنیادین از طریق روش‌های امروزی گفتمان سازی و ترویج شود.