مشهد- ایرنا- رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به رغم توجه جدی شورای ششم نسبت به پروژه‌های زودبازده، برخی از مدیران در بدنه شهرداری دغدغه چندانی برای این پروژه‌ها ندارند.

مجید دبیریان روز شنبه در کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی مشهد، افزود: با توجه به اهمیت تسریع در فرآیند رسیدگی و پرداختن به پروژه‌های زودبازده و پیشران توسعه در محلات هدف بازآفرینی، اطلاعات اولیه بیش از ۸۰ پروژه‌ زودبازده نهایی شده تا ملاک عمل شهرداری باشد.
وی خاطرنشان کرد: متولی هر کدام از پروژه‌های تعریف شده در پهنه‌های حاشیه شهر و محلات هدف بازآفرینی، می‌تواند یکی از کارشناسان همان منطقه باشد تا پیگیری آن به شکل بهتر و منسجم‌تری انجام شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: باز کردن اعتبارات پروژه‌های مذکور طی فرآیندی که از سوی شورای شهر تعریف شده، باید تحقق یابد و این مهم را در قالب دستوری ویژه از شهردار مطالبه خواهیم کرد.
رییس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: در حدود یک ماه اخیر، ۲۱۰ میلیارد تومان پروژه نهایی شده اما پس از آن، اتفاق خاص دیگری را شاهد نبوده‌ایم و با روند کنونی، تمامی پروژه‌های بیش از ۶۵۰ میلیون تومان درگیر بروکراسی‌های اداری خواهند شد.
سیدابراهیم علیزاده افزود: با توجه به اینکه فرآیند برگزاری مناقصه حدود ۲ ماه زمان می‌برد، شورای شهر انتظار داشت تا پروژه‌های زودبازده ثبت شده در اسفندماه تعیین تکلیف شود ولی این مهم با شرایط کنونی محقق نخواهد شد.