بندرعباس- ایرنا- سرپرست روابط عمومی شرکت تولید برق خلیج فارس با اشاره به اینکه سقف تولید برق در نیروگاه گازی خلیج فارس چهار میلیون و ۷۰۰ هزارمگاوات ساعت تعیین شده بود، گفت: از ابتدای سالجاری تا ابتدای بهمن ماه امسال این میزان با ۱۲ درصد افزایش به پنج میلیون و ۸۰ هزار و ۷۸۹ مگاوات رسید.

مهدی عارفه روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: نیروگاه گازی خلیج فارس با عبور از سقف تولید برق به میزان چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مگاوات ساعت مشخص شده توسط مدیریت شبکه برق حدود ۲ ماه زودتر موفق به کسب این مهم شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت های بسیار در تامین مواد اولیه مورد نیاز در ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز به واسطه تحریم های موجود، به منظور حفظ سطح آمادگی نیروگاه جهت تولید انرژی در پیک سال ۱۴۰۰، تعمیرات اساسی  واحد  GT۲۱ در سالجاری برنامه ریزی و در حال انجام است .

سرپرست روابط عمومی شرکت تولید برق خلیج فارس اظهارداشت: کارکنان نیروگاه خلیج فارس تمام تلاش خود را برای گذر از پیک تابستان با تمام توان به کار گرفتند تا برقی مطمئن و پایدار به شبکه برق تحویل داده شود.

لازم به ذکر است از نیروگاه گازی خلیج فارس به عنوان حامی  محیط زیست در تولید انرژی پاک و عاری از هر نوع آلودگی  بارها توسط سازمان محیط زیست استان هرمزگان  تقدیر شده است.

این نیروگاه دارای ۶ واحد ۱/۱۶۵ مگاواتی از نوع GT ۱۳_E۲ می باشد که در جنب شهر قلعه قاضی قرار دارد و بیشتر از یک سوم تولید برق استان هرمزگان را برعهده دارد.