تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

ایلام - ایرنا - رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی زودگذر از اوایل وقت سه شنبه وارد استان می شود.

مجتبی میهن پرست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی از بامداد سه شنبه وارد استان شده و تا غروب همین روز در استان فعال است و به تدریج از آسمان استان خارج می شود.

وی افزود: قدرت ریزش این سامانه در نواحی شرقی و جنوب شرق استان بیشتر از سایر نواحی خواهد بود.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام ادامه داد: بارش ها در مناطق سردسیر به صورت برف و باران و در ارتفاعات برف بوده که احتمال بارش برف در ساعات صبحگاهی بیشتر است.

میهن پرست با بیان اینکه سیستم از بارش های به نسبت مناسب برخوردار است و ضعیف نیست، یادآور شد: احتمال تقویت بارش ها به صورت نقطه ای در نواحی شرقی و جنوب شرقی وجود دارد.

وی در مورد دمای هوا هم توضیح داد: دمای هوا تغییر چندانی نمی کند اما دمای بیشینه روز سه شنبه نسبت به امروز چهار درجه کاهش می یابد.

رییس گروه پبش بینی هواشناسی استان ایلام توصیه کرد با توجه به مه گرفتگی جاده ها و گردنه ها به ویژه در روز چهارشنبه رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

وی اضافه کرد: باتوجه به تقویت بارش ها به صورت نقطه ای در برخی مناطق، احتمال بروز خسارت در این نواحی دور از ذهن نیست و مسوولان ستاد بحران و مردم آمادگی لازم در این زمینه را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ماه هرسال تا پایان شهریور سال بعد ) تاکنون بیشترین دریافت نزولات جوی متعلق به شهرستان آبدانان با ۲۲۱ میلیمتر، کمترین بارش هم مربوط به شهرستان مهران با ۱۴ میلیمتر و میزان بارش های ثبت شده در شهر ایلام هم ۱۳۰ میلیمتر است.