قزوین-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین از رشد مبتلایان به کرونا به ویژه در سنین پایین خبر داد و گفت: سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون در کمین افراد زیر ۱۸ سال است.

به گزارش ایرنا، دکتر عبدالله دیده بان روز یکشنبه در نشست اضطراری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین افزود: در هفته پایانی دیماه ۲۱ بیمار کرونایی زیر ۱۸ سال بستری در بیمارستان های استان قزین داشتیم که اکنون این رقم به ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

این مسوول همچنین گفت: میزان ماندگاری و زنده ماندن ویروس کرونا در سویه اومیکرون بر روی پوست و سطوح پلاستیک۲۰۰ ساعت است که یکی از دلایل سرعت بالای انتشار همین مساله می باشد.

وی اظهار داشت: باید آماده طوفان اومیکرون باشیم و در این خصوص باید همه دستگاه ها به کمک وزرات بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی بیایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه اثربخش دز دوم واکسن کرونا در حال از بین رفتن است، گفت: تیم های سیار این دانشگاه آماده تزریق واکسیناسیون به شکل سیار در بین اقشار و گروه های مختلف هستند.

دکتر دیده بان به بدهی تامین اجتماعی به علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: تامین اجتماعی ۱۲۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی قزوین بدهکار است که تسویه آن برای کمک به درمان و بستری بیماران و پرداخت به پزشکان و پرستاران در پیک جدید ضروری است.

وی همچنین خواستار پرداخت کمک ۴۰ میلیارد ریالی مصوب شورا و شهرداری قزوین برای مقابله با کرونا شد.