ارومیه - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان سلماس با اشاره به افزایش مراجعه مردم برای تست‌ پی.سی.آر گفت: شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان نسبت به هفته گذشته روند افزایشی دارد.

حمیدرضا جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲ روز اخیر شمار بیماران مبتلا به کرکووید ۱۹ بستری شده در بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان به ۶ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: این تعداد بیمار بستری شده مثبت قطعی هستند و با وضعیت عمومی مناسب در بخش عادی بیمارستان سلماس بستری و در حال دریافت خدمات درمانی هستند و بخش مراقبت های ویژه خالی از بیمار کووید ۱۹ است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سلماس گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون سراسری تاکنون، ۸۹ درصد از جمعیت جامعه هدف شهرستان دُز اول ، ۸۱ درصد دُز دوم و ۲۴ درصد دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

جباری، با اشاره به خیز پنجم کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح این شهرستان اضافه کرد: تاکنون بیش از ۶۱ هزار و ۲۱۵ مورد تست‌ سریع و پی.سی.آر در مراکز درمانی شهرستان سلماس انجام گرفته است که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۰۲ نمونه مثبت اعلام شده و تاکنون نیز ۴۱۱ نفر نیز به علت کرونا فوت کرده اند.

وی ادامه داد: قدرت انتقال سویه اُمیکرون بسیار بیشتر از سویه‌های قبلی بوده و رعایت اصول بهداشتی و دریافت دُز سوم واکسن کرونا تنها راه مقابله با این ویروس است.

به گزارش ایرنا، سلماس با ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در رنگ بندی کرونا در وضعیت آبی قرار دارد.