شیراز- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان سازمان صنعت‌، معدن و تجارت فارس گفت: ۷۳۳ واحد صنفی متخلف در جریان بازرسی بازرسان این سازمان در دی ماه گذشته شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

روابط عمومی سازمان صمت فارس یکشنبه به نقل از مهدی حسنی افزود: طی مدت مذکور بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از هشت هزار و ۲۷۱ واحد صنفی بازرسی کردند که منجر به کشف تخلفاتی در زمینه گرانفروشی، عدم درج قیمت، احتکار و عرضه خارج از شبکه به ارزش افزون بر ۵۰ میلیارد ریال شد.
وی ادامه داد: ۵۲۲ مورد از گشت‌ها به شکل مشترک با ارگان‌های مختلف از جمله اداره ‌کل تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی انجام شد.
او اظهار داشت: در بخش مواد غذایی تعداد ۲ هزار و ۳۴۷ مورد بازرسی انجام شد که منجر به کشف ۳۷۸ مورد تخلف، تشکیل پرونده و ارائه به اداره کل تعزیرات حکومتی شد.
حسنی ادامه داد: ۳۱ تخلف مربوط به بخش لوازم خانگی، ۱۲۲ تخلف مربوط به بخش منسوجات، پوشاک و کیف و کفش، ۱۰ تخلف مربوط به بخش مصالح ساختمانی، ۱۰۱ تخلف مربوط به نانوایی‌ها، ۱۰۸ تخلف مربوط به میوه فروشی‌ها و ۲۶ تخلف در بخش مواد پروتئینی بود.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان سازمان صنعت‌، معدن و تجارت فارس افزود: طی مدت مذکور در حوزه قاچاق کالا نیز هفت صورت‌ جلسه قاچاق کالا عمدتا در زمینه کیف، کفش و پوشاک و همچنین خشکبار به ارزش افزون بر سه میلیارد ریال تنظیم و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.