رشت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: " فراز " جشنواره ای برای تولیدات فرهنگی و رسانه ای استان در راستای توسعه و تقویت مطالعه است.

رضا ثقتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همه گیری کووید ۱۹ باعث تغییر و تحول در بخش های مختلف زندگی از جمله تغییر آموزش شده است، افزود: تاکید بر کتابخوانی ،کرونا ،خانواده و آموزش های پسا کرونا ،اهمیت خانواده و فرزند آوری بخش های جشنواره یادشده را تشکیل می دهند و محدودیتی برای ارسال تعداد از سوی شرکت کنندگان نیست.

وی با بیان اینکه وسایل ارتباط جمعی ابزار مهمی برای توسعه ارتباطات و مناسبات اجتماعی هستند و یکی از عوامل مهم در تغییر ساختارهای یک جامعه است؛ گفت: لذا باتاکید بر نقش رسانه تقویت این حوزه مورد توجه است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان حداکثر زمان آثار تولید شده برای جشنواره رسانه ای فراز ۵ دقیقه می باشد و آثار ارسالی باید به صورت فایل ویدئویی در فرمت mp۴ با وضوح HD ضبط شود و حجم فایل ارسالی نیز حداکثر ۳۰۰ مگابایت باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مهلت ارسال آثار را تا تاریخ پانزدهم اسفند ماه سال جاری ذکر کرد و از شرکت کنندگان خواست برای ثبت نام و ارسال آثار به سایت http://sobheghalam.ir مراجعه نمایند.

ثقتی جوایز جشنواره برای هر بخش را برای نفر اوبل ۲۵ میلیون ریال به اضافه تندیس جشنواره و لوح تقدیر عنوان کرد.