به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، به منظور بهبود فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات و افزایش رضایتمندی و ارائه خدمات غیرحضوری به مخاطبان، سامانه درخواست غیرحضوری و سیستم جامع کمیسیونهای پزشکی از آغاز بهمن ماه سال جاری در سراسر کشور راهاندازی شد.
بیمه شدگان برای ثبت درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی می توانند به نشانی es.tamin.ir مراجعه و پس از ثبت نام و دریافت رمز عبور به بخش امور بیمه شدگان مراجعه و با انتخاب گزینه ثبت درخواست کمیسیون پزشکی و کنترل و تایید اطلاعات هویتی و سوابق بیمه پردازی نسبت به تکمیل و بارگذاری مستندات درمانی اقدام تا از این خدمت برخوردار شوند.
واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی نیز موظفند حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز به درخواست بیمه شده متقاضی ازکارافتادگی رسیدگی و در صورت احراز شرایط قانونی نسبت به معرفی بیمه شده به کمیسیون پزشکی اقدام کنند.
واحدهای درمانی مسئول تشکیل کمیسیون های پزشکی نیز در اسرع وقت نسبت به تشکیل جلسه کمیسیون پزشکی اقدام و نتیجه رای صادره را به بیمه شده اطلاع و در سامانه جامع کمیسیون پزشکی بارگذاری کنند.
تمامی مراحل انجام کار از ثبت تقاضا، معرفی به کمیسیون پزشکی، نوبت دهی جهت شرکت در جلسه کمیسیون پزشکی به صورت پیامک به بیمه شده اطلاع رسانی می شود، ضمن اینکه امکان مشاهده کلیه مراحل انجام کار و همچنین مفاد رای صادره کمیسیون پزشکی و امکان اعتراض نیز از طریق منوی "درخواستهای من" موجود درسامانه غیرحضوری برای متقاضی فراهم است.
همچنین نحوه استفاده از سامانه جامع کمیسیون پزشکی در قالب ویدئوی آموزشی و راهنمای کاربری در سامانه غیرحضوری تعبیه شده و بیمه شدگان می توانند قبل از ثبت درخواست معرفی به کمیسیون پزشکی نسبت به مشاهده و مطالعه آن اقدام و در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی با شماره ۱۴۲۰ مرکز ارتباطات مردمی تماس حاصل کنند.
به گزارش ایرنا، طرح ۳۰۷۰ ۱۹ آبان ٩٩ با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاریهای این سازمان افتتاح شد.
این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاریهای این سازمان را کاهش میدهد.
پرداخت هدیه ازدواج، حذف مراجعه فرزندان اناث مستمریبگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت، ابلاغ غیرحضوری احکام مطالباتی در سامانه اختصاصی خدمات الکترونیکی سازمان تأمین اجتماعی، ابلاغ مفصاحساب، ماده ٣٨ قانون تأمین اجتماعی، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمهشده، نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمهشده اصلی، درخواست غیرحضوری تکمیل سوابق بیمه بهصورت کسری از ماه، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری، اخذ غیرحضوری تعهدنامه برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی، امکان مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهیها، دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام رسیدگی، پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری ناشی از کرونا، سرویس غیرحضوری دریافت حق بیمه و احتساب سوابق دوران خدمت سربازی، اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفصاحساب، ارتقاء سامانه دریافت لیست حق بیمه، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه حرف و مشاغل آزاد، درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی، حذف کاغذ از درآمد، پرداخت غیرحضوری کمک هزینه مراسم ترحیم، برقراری و پرداخت غیرحضوری بیمه بیکاری، اخذ غیرحضوری درخواست کفالت و بازرسی و کمک هزینه اروتز و پروتز، برقراری غیرحضوری مستمری بازماندگان، اخذ تعهدنامه غیرحضوری فرزندان اناث بازمانده، واکشی عکس از سامانه نامنویسی، دریافت گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی، امکان تقسیط غیرحضوری و نظاممند بدهیها، پرداخت غیرحضوری حق بیمه کسری از ماه، هوشمندسازی لیست ارسالی کارفرمایان و امکان پرداخت آنلاین و احتساب آنی واریزی در حساب بیمهشده، کارفرما ٣٠ خدمت طرح ٣٠٧٠ محسوب میشود.