همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: یکی از رویکردهای اصلی دانشگاه، تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان استان است.

دکتر «محمدمهدی مجذوبی» روز یک‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اولویت وزارت بهداشت تکمیل طرح های نیمه تمام است، افزود: بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان همدان از جمله طرح های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی است که قرار است خرداد سال آینده به مرحله تجهیز و بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست، خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریز یو برآوردهای انجام شده، تجهیز این بیمارستان به دستگاه «ام.آر.آی»، «سی.تی.اسکن» و دیگر امکانات به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اجرا و بهره‌برداری از مرحله نخست مرکز جامع سرطان همدان با بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تومان اعتبار، اظهار داشت: دستگاه شیمی درمانی این مرکز نیز به تازگی خریداری و راه اندازی شده است.

وی گفت: مرحله دوم این مرکز درمانی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع و با ۵۵ درصد پیشرفت در دست اجراست برای تکمیل و بهره برداری از این مرحله پروژه نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که البته همین مقدار اعتبار نیز برای تجهیز این مرکز نیاز داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه به طرح توسعه و تجهیز بیمارستان فاطمیه تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه شامل اورژانس(۲۰ تخت)، نوزادان(۴۰ تخت)، «ال.دی.آر» و «آی.وی.اف» در مجموع با ۸۵ تخت در حال اجراست.

مجذوبی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح توسعه و تجهیز بیمارستان فاطمیه همدان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی هزینه شده است، گفت: تکمیل و تجهیز این طرح در مجموع به هزار میلیارد ریال(تکمیل فیزیکی بنا و تجهیز بیمارستان) اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: تکمیل طرح های نیمه کاره دیگر شامل بیمارستان ۹۶ تختخوابی جوراب با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع، تکمیل خوابگاه متاهلان با ۸۰ واحد سوئیت در چهار بلوک ۶ طبقه ای با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار، تکمیل و تجهیز خوابگاه ۴۰۰ نفره ریحانه ۲ با ۵۵ درصد پیشرفت و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر اولویت های علوم پزشکی استان همدان است.