قشم- ایرنا- فرماندار قشم گفت: ۳۲ طرح به اعتبار یک هزار و ۲۱۹ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

محمد محمد حسینی تختی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح‌ها شامل حوزه‌های مختلفی از جمله آب و انرژی، عمران شهری وروستایی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و ورزش و جوانان می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۳۲ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال در حوزه آب و انرژی جزیره است که مرمت ایستگاه پمپاژ، خط انتقال روستایی، اجرای شبکه داخلی از جمله طرح‌های این بخش است.

فرماندار قشم تصریح کرد: تامین آب ۲ روستای نقاشه و معتمدآباد نیز  انجام و آزمایشان آن انجام شده است که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: بهره‌برداری از شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، شبکه متوسط هوایی و زمینی، پست‌های هوایی و زمینی و روشنایی معابر نیز از دیگر طرح‌هایی است که در حوزه انرژی به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدحسینی تختی تصریح کرد: در بخش طرح‌های عمرانی شهری و روستایی ۴۹۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طرح از قبیل احداث ساختمانی دهیاری، پارک‌ها، لایروبی اسکله و غیر آن افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: ۱۳۶ میلیارد ریال نیز در حوزه آموزش و پرورش شامل ۲ مدرسه ۶ کلاسه در روستاهای مسن و طبل و نیز نمازخانه مدرسه مسن به بهره‌برداری می‌سد.

فرماندار قشم ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نیز خانه بهداشت روستای دوستکو و مرکز جامع سلامت روستای گوری در مجموع با ۳۷ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: ۱۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال اعتبار نیز در حوزه ورزش و جوانان شامل زمین چمن مصنوعی چند روستا و باشگاه ورزشی جزیره لارک به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد حسینی تختی خاطرنشان کرد: اعتبارات طرح‌ها در همسنجی سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.