ارومیه- ایرنا- سرپرست اموربانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با دهه فجر، حدود ۷۰۰ عنوان برنامه در حوزه زنان و خانواده در سطح استان اجرایی می‌شود.

نیر الهامی روز دوشنبه در حاشیه دومین جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه فجر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این برنامه‌ها با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی و تعدادی از سازمان های مردم نهاد  در ایام الله دهه فجر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: رسالت اصلی ما تبیین نقش مهم زنان و مادران در عرصه‌های مختلف و فراهم سازی حضور و مشارکت قشر عظیم زنان کشور در مقدرات نظام اسلامی و تربیت نسلی آگاه در دهه پنجم انقلاب است.

سرپرست دفتر اموربانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: زنان استان ما همراه با آحاد مردم کشور با حضور در صحنه‌های مختلف همواره حمایت و پشتیبانی خود را از ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت اعلام کرده و در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب نیز همگام با آحاد ملت حضور و مشارکت گسترده تری خواهند داشت.

الهامی بیان داشت: برگزاری اردوی جهادی در یکی از روستاهای محروم،  اجرای پویش مادر می آید در راستای آزادسازی مادران در بند جرائم غیر عمد، برگزاری نشست تخصصی بانوان فرهیخته با امام جمعه  ارومیه، برگزاری همایش زنان کارآفرین موفق،دیدار و تجلیل از مدافعین سلامت،تجلیل از بانوان نخبه و شاخص توسط مقام عالی استان، راه اندازی جهاد تدریس برای دانش آموزان نیازمند از برنامه‌های قابل اجرا در ایام دهه مبارک فجر است.

وی ادامه داد: نامگذاری خیابانی به نام شهیده معزز اهل سنت فاطمه اسدی نخستین بانوی تفحص شده کشور، پخش غذای گرم و توزیع گوشت در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار (اطعام فاطمیون)، برگزاری همایش جوانی جمعیت، دیدار و تجلیل از همسران و مادران شهدا، پرپایی نمایشگاه عرضه محصولات ، توانمندی ها و دستاوردهای زنان  در روستاها از دیگر برنامه‌های شاخص کمیته بانوان و خانواده ستاد بزرگداشت دهه فجر می باشد.

جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از صبح روز ۱۲ بهمن ماه در سراسر ایران اسلامی آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه پیدا می‌کند.