مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، این استان امروز (سه‌شنبه) و فردا تحت تاثیر سامانه ناپایدار سرد و بارشی قرار دارد که انتظار می‌رود سرعت وزش باد افزایش یافته و بارش‌ برف و باران در استان آغاز شود.

زهرا آهنگرزاده در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: عصر امروز بارش‌های رگباری در مناطق جنوبی و بخش‌هایی از مرکز استان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: همچنین در ساعات شب بارش‌ها در نواحی سردسیر به ویژه در نواحی شمالی استان به شکل برف خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی فعالیت این سیستم، از عصر امروز تا عصر فردا سرعت باد افزایش می‌یابد به گونه ای که در برخی مناطق استان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و امروز نیز احتمال وزش باد همراه با گرد و خاک به ویژه در نوار شرقی استان وجود دارد.

وی افزود: از فرداشب تا روز پنجشنبه وضعیت جوی این استان پایدار و آرام می‌شود.

آهنگرزاده با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین صفر تا ۱۳ درجه سلسیوس در نوسان بود ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۲ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به ۲ درجه سلسیوس می‌رسد.

وی گفت: قوچان با کمینه دمای هوای پنج درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای هوای ۱۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: همچنین بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان‌ تربت‌حیدریه با سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.