ارومیه -ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در دوران طاغوت ملت ایران استقلال و آزادی نداشتند و زیر سلطه استکبار بودند، گفت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی یکی از بزرگترین و ارزشمندترین ارمغان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی برای مردم ایران بود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه شنبه در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب و آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه نیلوفر ارومیه افزود: استکبار جهانی برکشور ما مسلط و شاه سر سپرده آن بود و هر کسی هم به شرایط حاکم اعتراضی می کرد، با شکنجه همراه بود و تمامی مظاهر اسلامی را هم از کشور حذف می کردند ولی با همت و صبر مردم و رهبری امام راحل و عنایت خداوند نصرت حاصل شد.

وی بیان کرد: رژیم پهلوی با قلدری و قساوت و زورگویی امام خمینی (ره) را از وطن خود تبعید کرده بود اما با حمایت و اتحاد مردم، امام با صلابت، احترام و استقبال مردمی وارد کشور شدند و بعد از ۱۰ روز انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: مردم ایران که جز با شعار الله اکبر و تکیه بر راهنمایی های بنیانگذاری کبیر انقلاب اسلامی چیزی نداشتند با قدرت خدای تبارک و تعالی بر رژیم طاغوت غالب آمدند و  پیروز شدند.

وی اضافه کرد: خداوند به پیامبران دستور داده تا ایامی که با عنایت و قدرت و یاری خداوند اتفاق افتاده است، تذکر داده و به نسل های آینده نیز یادآوری و منتقل کنند و ایام سالروز پیروزی انقلاب از این ایام است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به آیه پنجم سوره ابراهیم (ع) با بیان اینکه همه روزها، ایام الله است، گفت: خداوند در این روزها قدرت نمایی کرده و آیات خود را به مردم نشان داده است و یادآوری عنایات خداوند به ملت مسلمان ایران و ایام الهی همواره باید مد نظر باشد تا بدانند عنایت خداوند پشت کسانی است که دستور خداوند را رعایت می کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید تاریخ انقلاب اسلامی را خوب مطالعه کنند، افزود: دانش آموزان باید علت قیام و تظاهرات گذشتگان را بدانند و ضروریاست تا بزرگان این حماسه را بازگویی کنند.

معلمان پیشقراولان جهاد تبیین و جهاد علمی هستند

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان پیشقراولان جهاد تبیین و علمی هستند گفت: با توجه به اهمیت بصیرت افزایی و انتقال دانش و اطلاعات و تحقق تعلیم و تربیت اسلامی معلمان به عنوان پیشقراولان جهاد تبیین و جهاد علمی نقش مهمی برعهده دارند.

احمد محمود زاده افزود: نقش ممتاز و بی بدیل فرهنگیان در تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در پیروزی انقلاب اسلامی و عمر انقلاب بر کسی پوشیده نیست و ۳۶ هزار شهید دانش آموز و چهار هزار و ۵۰۰ فرهنگی گواه این ادعا بر پیشتازی خانواده بزرگ آموزش و پرورش در صیانت و انتقال ارزشهای انقلاب است.

وی اظهار داشت: هم اکنون هزاران جانباز رزمنده و آزاده در میهن اسلامی در داخل کلاسهای درس نقش مرجعیت و پیشتازی را در جهت صدور انقلاب و انتقال مفاهیم و ارزشها به نسل حاضر بر عهده دارند.

وی با اشاره به حجم کاری بالا و بار سنگینی که معلمان در آموزش و پرورش بردوش می کشند، اظهار داشت: معلمان در مناطق صعب العبور و مرزی تنها نماینده حاکمیت برای به اهتزاز در آوردن پرچم انقلاب اسلامی هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس اظهار داشت: زنگ انقلاب به معنی فرصت مناسب برای تجدید میثاق با آرمان های امام (ره)، تداوم راه شهدا و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید بیش از گذشته در انتقال مفاهیم، ارزشها و پیام حرکت های اصیل ۴۳ سال عمر انقلاب اسلامی در این ایام تلاش کرد، گفت: اگر روزی دانش آموزی در جبهه های جنگ حضور داشت، امروز همان دانش آموزان در کلاس درس در گام دوم انقلاب وظیفه سنگین تری بر عهده دارند و باید با کسب علم و دانش و معرفت مسیر پیش رو را با قدرت و قوت بیشتر ادامه دهند.

به گزارش ایرنا، در این آیین زنگ چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی نواخته شد؛ نظیر این زنگ با رعایت پروتکل های بهداشتی در همه شهرستان های آذربایجان غربی طنین انداز شده است.

امروز، چهل و سومین سالروز ورود امام راحل به ایران اسلامی است.