تهران- ایرنا- کماندار زن ایرانی در رشته کامپوند می‌گوید:‌ اگر حضور کمانداران در رویدادهای بین‌المللی افزایش یابد به طور حتم رکوردها ارتقا یافته و کسب مدال در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نیز حتمی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، «گیسا بایبوردی» امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم تجلیل از بانوی اخلاق ورزش ایران در جمع خبرنگاران افزود: هر مقدار در رویدادهای بین‌المللی بیشتر حضور داشته باشیم و در کوران رقابت‌ها قرار گیریم شانس موفقیت در مسابقات جهانی، بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک به طور جدی افزایش می‌یابد و رئیس کمیته ملی المپیک روز  گذشته در بازدید از اردو قول‌های نیز داد.

وی در خصوص بازدید «سیدرضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان، خاطر نشان کرد: حضور مسئولان در اردوهای تیم ملی موجب دلگرمی ورزشکاران می‌شود و رئیس کمیته ملی المپیک دیروز قول داد که برای حضور تیم ملی در کاپ آسیایی تایلند، مرحله نخست جام جهانی در ترکیه و مرحله دوم کاپ آسیا در سلیمانیه عراق حمایت لازم را داشته باشد تا تیم کامل کامپوند زنان و مردان متشکل از سه زن و سه مرد بدون مشکل به این مسابقه‌ها اعزام شوند.

بایبوردی ادامه داد:‌ بزرگترین مشکل هم اکنون هزینه تجهیزات و اعزام‌های ورزشی است و امیدوارم با حمایت بیشتر مدیران ورزشی این مشکلات حل شوند.

این کماندار زن با اشاره به مسابقات قهرمانی آسیا در بنگلادش اضافه کرد:‌ مسابقات بنگلادش نخستین تجربه ما بود و این رقابت‌ها شاید شبیه‌ترین مسابقه به بازی‌های آسیایی که توانستیم نتیجه خوبی بگیریم.

وی تصریح کرد:‌ نگرفتن مدال طلا در این رقابت‌ها به دلیل تجربه کم و آشنا نبودن با میادین بین‌المللی بود که امیدوارم با اعزام‌های متعدد برای حضور در بازی‌های آسیایی مهیا شویم.

کماندار جوان عضو تیم کامپوند کشورمان تصریح کرد:‌ برگزاری اردوهای مشترک با تیم‌های صاحب نام آسیایی همچون هند و کره‌جنوبی که نتایج و عملکرد درخشانی در جهان دارند، مسیر موفقیت ما را کوتاه‌تر خواهد کرد.

بایبوردی گفت:‌ در مسابقات قهرمانی آسیا در بنگلادش رکوردهای بسیار خوبی بدست آوردیم و شخصا توانستم در سه ماده چند امتیاز رکوردهایم را افزایش دهم.

مسابقات قهرمانی آسیا تایلند آبان ماه امسال در بنگلادش برگزار شد.  تیم کامپوند زنان ایران با ترکیب گیسا بایبوردی، راحله فارسی و کوثر خشنودی‌کیا در فینال مسابقات قهرمانی آسیا مقابل تیم کره‌جنوبی با نتیجه ۲۳۵ بر ۲۲۹ شکست خورد و به مدال نقره این بازی‌ها دست یافت.