زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با اشاره به اینکه حیات انقلاب اسلامی به ما بستگی دارد، گفت: با نگاهی به گذشته می‌توان دریافت که برای پیروزی انقلاب اسلامی چه فداکاری هایی شده است و این نکته بسیار مهمی است که بدانیم حیات و پویایی این انقلاب همچنان نیازمند گسترش ایثار، وحدت و یکپارچگی است.

محسن افشارچی روز روز سه شنبه همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا افزود: ۲۲ بهمن و دهه فجر با بعثت مقایسه شده است بر این اساس باید خودمان را با شاخص‌های دیگری که خداوند برای اسلام، مسلمین و مومنان در قرآن کریم فرموده است، بسنجیم تا تکلیف و راهمان روشنتر شود.

وی اظهار داشت: اسلام یک حقیقت زنده است و این حقیقت زنده در روند سیر و حرکت خود رشد پیدا می کند و حتی آسیب هایی نیز می بیند.

افشارچی با اشاره به اینکه در آغاز ورود به چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، تاکید کرد: ما باید با همان هدف گذاری که خداوند برای اسلام  و مسلمین انجام داده است، پیش برویم تا اهداف این انقلاب بیش از پیش محقق شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: باید در حوزه های مختلف از جمله دفاعی و اقتصادی با تلاش و جدیت و با توجه به سطح انتظارات خود حرکت کنیم تا همواره شاهد رویش باشیم.

وی یادآوری کرد: انقلاب اسلامی با پرورش نیروهای انقلابی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، دوستداران خود را متعجب کرد و دشمنان خود را به غضب رساند.

افشارچی با بیان اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی، شعار اصلی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و این خواسته های سنگینی بود که در دنیا مطرح کردیم، اظهار داشت: استقلال یکی از این شعارها بود که به سادگی به دست نیامد و در واقع مستقل شدن در این دنیا به این راحتی نیست همانگونه که ما نیز برای تحقق آن هزینه های زیادی دادیم.

وی افزود: وظیفه ایجاب می کند به خودمان نگاه کنیم که برای موجود زنده انقلاب چه میزان انرژی گذاشته ایم و این مهم اکنون باید بیش از گذشته باشد، تا درخت انقلاب زنده تر و پویاتر باشد.

افشارچی خاطرنشان کرد: شهدا افرادی بودند که از نخستین روزهای شکل گیری نهال نوپای انقلاب اسلامی، درحالیکه هنوز توان نظامی کشور به این حد نرسیده بود، با خون و فدای جان خویش برای حفظ این حیات طیبه ایثار کردند و ما نیز باید امروز تلاش کنیم تا شرمنده این خون ها نباشیم.