همدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۲ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۴۸۷ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم و یادآور) برای جامعه هدف در این استان تزریق شده است.

«فاطمه ترکمان اسدی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع واکسن های تزریق شده در استان، یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۱۱۰ نفر دُز اول و یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۲۷۵ نفر دُز دوم و ۳۷۳ هزار و ۱۰۲ نفر نیز دُز سوم (یادآور) را دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: شهرستان های استان همدان در تزریق دُز نخست واکسن کرونا به ترتیب اسدآباد ۷۹ هزار و ۱۹۱ دُز، همدان ۵۲۴ هزار و ۹۳۵ دُز ، نهاوند ۱۲۹ هزار و ۶۹۹ دُز، ملایر ۲۱۳ هزار و ۱۸ دُز، کبودرآهنگ ۹۶ هزار و ۴۰۱ دُز، فامنین تزریق ۲۸ هزار و ۲۰۸ دُز، درگزین ۳۰ هزار و ۵۷۴ دُز، رزن ۵۷ هزار و ۴۳ دُز، تویسرکان ۷۸ هزار و ۷۶۵ دُز و شهرستان بهار ۸۹ هزار و ۲۷۶ دُز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همچنین یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۲۷۵ دُز واکسن کرونا در نوبت دوم در استان همدان تزریق شده که سهم شهرستان اسدآباد ۶۷ هزار و ۲۸۷ دُز، همدان ۴۶۹ هزار و ۲۶۰ دُز، نهاوند ۱۱۴ هزار و ۳۰۳ دُز، ملایر ۱۸۴ هزار و ۹۳۱ دُز، کبودرآهنگ ۷۷هزار و  ۹۷۸ دُز، فامنین تزریق ۲۵ هزار و ۱۲۵ دُز، درگزین ۲۶ هزار و ۵۵۰ دُز، رزن ۴۷ هزار و ۹۵۳ دُز، تویسرکان ۶۸ هزار و ۷۳۸ دُز و شهرستان بهار ۷۹ هزار و ۱۵۰ دُز است.

ترکمان اسدی ادامه داد: در عین حال ۲۵ هزار و ۸۴۳ دُز واکسن نوبت سوم(یادآور) در  شهرستان  اسدآباد، ۱۵۳ هزار و ۵۹۵ دُز  در همدان، ۳۷ هزار و ۲۳۰ دُز در نهاوند، ۵۷ هزار و ۵۶۶ دُز در ملایر، ۲۱ هزار و ۵۷۰ دُز در کبودرآهنگ، هفت هزار و ۸۸۶ دُز در فامنین، ۹ هزار و  ۱۸۷ دُز در شهرستان  درگزین،  ۱۴ هزار و ۲۶۱ دُز در رزن، ۲۳ هزار و ۱۹۲ دُز در تویسرکان و ۲۲ هزار و ۷۷۲ دُز در بهار تزریق شده است.

وی با بیان اینکه آمار تزریق روزانه واکسن کرونا در استان همدان به ۱۲ هزار و ۶۸۹ دُز رسیده است، افزود: این تعداد شامل یک هزار و ۲۸۶ دُز واکسن در مرحله نخست، یک هزار و ۷۴۸ دُز نوبت دوم و ۹ هزار و ۶۵۵ دُز نیز در نوبت سوم (یادآور) است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۷۴.۲ درصد جمعیت استان دُز اول، ۶۴.۹ درصد دُز دوم و ۲۰.۹ درصد جمعیت استان همدان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، چهار شهرستان در وضعیت آبی و ۶ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.