اهواز - ایرنا - رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به افزایش روند مبتلایان به کرونا در استان گفت: موارد مرگ ناشی از کرونا در خوزستان به طور قطع در روزهای آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی کرونا خوزستان در محل استانداری، بیان کرد: تاکنون ۸۰ درصد ظرفیت بیمارستان رازی اهواز تکمیل شده و اگر با همین روند جلو برویم در مقابله با کرونا با مشکل روبه رو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه میزان مراجعه به مراکز منتخب، اورژانس‌ها و بیمارستان‌های خوزستان سیر صعودی دارد افزود:با شیوع اُمیکرون افزایش موارد بیماری ناشی از کرونا قابل پیش بینی بود اما اینکه در فاصله کوتاهی موارد بیماری تا این حد افزایش یابد قابل پیش بینی نبود.

از دست رفتن زمان طلایی برای جلوگیری از موج جدید کرونا

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه با وجود برگزاری نشست‌های متعدد برای مقابله با کرونا، اما نتایجی چندانی حاصل نشده است گفت: ما زمان طلایی برای جلوگیری از وقوع یا کنترل موج جدید کرونا را از دست داده‌ایم.

وی ادامه داد: موارد مبتلا به کرونا در خوزستان فوق‌العاده افزایش یافته است و حتی ظرفیت نیروهای حاضر در طرح شهید سلیمانی پاسخگو نیست.

وی با اشاره به اینکه موارد بیماری ناشی از کرونا در خوزستان نسبت به ماه گذشته ۱۲ برابر بیشتر شده اما امکانات طرح شهید سلیمانی بیشتر نشده است افزود: اینکه هر هفته دور همدیگر جمع شویم و مشکلات را بگوییم و برویم، کارها پیش نمی‌رود.

علوی، در خصوص وضعیت آموزش در مدارس گفت: اگرچه ستاد ملی مقابله با کرونا با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها مخالفت کرده اما به استان‌ها این اختیار داده شده تا به صورت محلی عمل کنند و آموزش در مناطق با پوشش واکسیناسیون پایین غیرحضوری شود.

وی بیان کرد: نباید منتظر بمانیم  تا موارد بیماری در یک مدرسه بروز پیدا کند و سپس تعطیلی را اعمال کنیم چرا که آن موقع کار از کار گذشته و دیگر فایده‌ای ندارد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه ۸۵ دفتر پیشخوان در خوزستان از نظر تهویه وضعیت مناسبی ندارند گفت: خوشبختانه با اقدامات به عمل آمده در هفته های اخیر، شاخص استفاده از تهویه در دفاتر پیشخوان از ۶۰ به ۷۴ درصد رسیده است. همچنین شاخص تهویه مناسب در دفاتر پلیس +۱۰ خوزستان به ۹۳ درصد رسیده است.

هم اکنون ۱۵ شهرستان خوزستان زرد و بقیه مناطق استان آبی کرونایی هستند.