اصفهان-ایرنا- مدیر کل بهزیستی اصفهان گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی هزار و ۶۲۸ پروژه بهزیستی با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۳۳ میلیارد ریال در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

ولی‌الله نصر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این طرح‌ها با مشارکت بخش خصوصی و تعدادی هم با اعتبارات دولتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: تحویل ۱۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان، هفت مرکز مشاوره و روان‌شناختی، یک مرکز غربالگری طلاق و مرکز خدمات پیشگیری و ارتقای سلامت زندگی ازجمله این پروژه‌هاست.

مدیرکل بهزیستی اصفهان مرکز سالمندان و مرکز آموزش توان‌بخشی معلولان ذهنی و مرکز اقامتی میان‌مدت ویژه بانوان را از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری در این منطقه  بیان کرد و افزود: هزار و ۴۵۰ واحد کارآفرینی و اشتغال‌زایی نیز توسط مددجویان و بخش خصوصی راه‌اندازی شده است که افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های خودکفایی سازمان بهزیستی برای کاهش وابستگی مددجویان گفت: تسهیلات بانکی برای این قشر پیش‌بینی‌شده که پس از فراگیری آموزش‌های لازم و اخذ مدرک، وام به آنان اختصاص می‌یابد.

نصر یادآور شد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند از توان‌جویان برای مشاغل خود استفاده کنندو از تسهیلات بانکی و معافیت حق بیمه فرد معلول برخوردار شوند.

وی از فعال‌سازی گروه‌های همیاران سلامت روان در دهه فجر خبرداد و اظهار داشت: خـدمات مشاوره ژنتیک، غربالگری بینایی و شـنوایی، مشاوره و غربال اضـطراب کودکان پیش از دبستانی در شهرستان‌های استان اصفهان در طول دهه فجر به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

نصر بابیان اینکه ۵۰ سری جهیزیه  و ۶۰۰ سبد معیشتی برای مددجویان بهزیستی آماده‌شده، خاطرنشان کرد: در این ایام این خدمات عام‌المنفعه در بین گروه‌های هدف توزیع خواهد شد.

وی بابیان اینکه ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی اصفهان هستند، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای آنان و زنان معلول در کلان‌شهر اصفهان و تعدادی از شهرستان‌های استان پیش‌بینی‌شده است.

وی برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی و جشن ازدواج ۵۰ زوج ناشنوا را از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال توسط اداره کل بهزیستی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۰۸ هزار معلول زیرپوشش بهزیستی استان اصفهان هستند که از این تعداد ۲۹ هزار معلول جسمی حرکتی، ۲۴ هزار معلول ذهنی، ۱۲ هزار معلول اعصاب و روان، ۱۳ هزار معلول شنوایی، هفت هزار معلول بینایی و ۲۱ هزار سالمند هستند.