همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ۱۵۰ طرح حوزه توزیع نیروی برق با اعتباری افزون بر ۱۴۱ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان در این استان کلنگ‌زنی و یا بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، «علی سهرابی بیدار» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، افزود: در این روزهای خجسته ۱۱۱ طرح حوزه برق در سراسر استان همدان با اعتبار ۱۱۳ میلیارد و ۳۷۹ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: ۳۹ طرح حوزه توزیع نیروی برق نیز با اعتبار حدود ۲۷ میلیارد و ۶۷۶ میلیون تومان همزمان با ایام الله دهه فجر در سطح استان همدان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: پروژه‌های آماده بهره برداری شامل ۲۳ طرح با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان در شهرستان همدان،  ۱۱ طرح با اعتبار ۴۳.۳ میلیارد تومان در ملایر، هشت طرح با اعتبار چهار میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان در نهاوند، هفت طرح با مبلغ هفت میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در تویسرکان و ۱۰ طرح نیز با اعتبار پنج میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان در شهرستان اسدآباد است.

وی افزود: در شهرستان بهار ۱۰ پروژه با اعتبار ۹ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان، در شهرستان کبودراهنگ ۹ طرح با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۶۹ میلیون تومان، در شهرستان رزن ۱۴ پروژه با اعتبار ۶ میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان، در فامنین ۹ طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان و در شهرستان درگزین نیز ۱۰ پروژه به مبلغ پنج میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

سهرابی‌بیدار اظهار داشت: در قالب طرح های افتتاحی ۳۶ هزار و ۷۴۰ متر شبکه ۲۰ کیلوولت زمینی و هوایی احداث و ۵ هزار و ۱۰۰ متر نیز اصلاح شده است.

وی از نصب ۲۱۶ دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت ۲۴ هزار و ۱۷۵ کیلوولت آمپر در قالب این پروژه‌ها خبر داد و گفت: توسعه و اصلاح ۱۶۶ هزار و ۲۱۰ متر شبکه فشار ضعیف با استفاده از کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی از دیگر اقدامات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به برق‌رسانی به متقاضیان جدید شهر و روستایی در استان، گفت: ۴۷۳ کنتور هوشمند فهام، هشت هزار و ۹۵ دستگاه کنتور تک فاز و سه‌فاز دیجیتالی برای مشترکین جدید شهری و روستایی نصب و ۳۵۰ دستگاه کنتور معیوب نیز تعویض شد.

وی ادامه داد: همچنین توسعه شبکه روشنایی معابر شهری و روستایی با ساخت بیش از ۲ هزار و ۶۶۰ متر شبکه و نصب ۴۵۵ دستگاه چراغ انجام شده است.

سهرابی‌بیدار همچنین از راه‌اندازی سامانه اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه‌ها (اسکادا) در راستای پایایی و رویت پذیری شبکه خبر داد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه بیش از ۲۰۰ تجهیز شبکه‌ای (خطاسنج، رگلوزر، سکسیونر و دیگر موارد) قابل پایش شده است.

به گفته وی، برای ارائه خدمات بیشتر و بهینه به روستاییان در قالب طرح بهارستان نسبت به مقاوم‌سازی و گشایش معابر روستایی با جابجایی و تعویض یک هزار و ۶۱۱ اصله پایه اقدام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: بهره‌برداری از ساختمان مرکز دیسپاچینگ جنوب استان در ملایر با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان و اتمام برداشت جی.آی.اس همه مشترکان شهری استان از دیگر اقدامات اجرایی است.

استان همدان بیش از ۶۸۰ هزار مشترک برق دارد.