سنندج- ایرنا- فرمانده سپاه شهرستان سروآباد از برگزاری ۱۷۷ برنامه و مراسم ویژه دهه مبارک فجر در این شهرستان با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محسن ایوانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۱۷۷ برنامه و مراسم ویژه برگزار و همچنین چندین طرح عمرانی، خدماتی و ورزشی در سطح شهرستان افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این برنامه ها و طرح ها بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سپاه هزینه شده است گفت: از این تعداد برنامه و طرح ۱۵ برنامه و پروژه آن به صورت شاخص در سطح شهرستان با حضور پرشور مردم و مسوولان برگزار می شود.

فرمانده سپاه شهرستان سروآباد یادآور شد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، بازی های بومی محلی، ویژه برنامه دهه مبارک فجر، یادواره شهدا آبروی محله، اعزام تیم دامپزشکی به روستاها، غبار روبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و ویزیت رایگان در درمانگاه شهید مرادی و همچنین اعزام اکیپ های درمانی بهداشتی به روستاهای محروم از مهمترین برنامه های شاخص سپاه سروآباد در ایام ا... دهه مبارک فجر امسال است.

وی اضافه کرد: افتتاح راه روستایی، افتتاح پروژه سنگ فرش معابر و بتن ریزی، افتتاح منبع آب روستای ککلیک آباد بخش مرکزی، کلنگ زنی پروژه احداث پل روستای انجمنه بخش مرکزی، کلنگ زنی پروژه آبرسانی به روستای خشکین، کلنگ زنی پروژه سنگفرش معابر روستایی و فضاسازی محیطی و مجازی از دیگر برنامه های شاخص سپاه سروآباد است.

سرهنگ ایوانی با بیان اینکه شعار برنامه های دهه فجر امسال جشن ملی ۱۴۰۰ است تاکید کرد: تمام برنامه ها و مراسم های گرامیداشت چهل و سومین بهار آزادی با حضور مردم و مسوولان شهرستانی برگزار می شود.

وی انقلاب اسلامی ایران را نقطه عطفی در تاریخ جهان برشمرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ریشه ظلم و ستم در کشور خشکانیده شد و حکومت اسلامی بر جهان آغاز شد.

از ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن ماه ۵۷ که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید دهه فجر نامگذاری شده است این ایام هر سال جشن گرفته می شود، امسال چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است و با کشور عراق  ۲۴ کیلومتر مرز دارد.