سنندج- ایرنا- در راستای کاهش و کنترل خشونت خانگی علیه زنان، مرکزمداخلات خانواده محور با حضور مجازی مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و ادارات و ارگانهای مرتبط استان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان روز چهارشنبه در آیین افتتاح این طرح اظهار داشت: هدف از افتتاح این مرکز انجام اقدامات مددکاری، روانشناسی و حقوقی با مرتکبین خشونت علیه زنان و سایر اعضای خانواده است.

محسن شجاعی افزود: در این مرکز روانشناسان بالینی و مددکاران اجتماعی به صورت ثابت و روانپزشک، پزشک و کارشناس حقوقی به صورت پاره وقت مشغول به فعالیت هستند.

وی یادآور شد: مرکز مداخلات خانواده محور برای امنیت و تحکیم خانواده و در راستای کنترل و کاهش خشونت خانگی است و بعد از شناسایی افراد و غربالگری آنها و بررسی پرونده، جلسات لازم برگزار و به مدت یکسال با آنان کار خواهد شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان اظهار داشت: اعتبار این مرکز از محل اعتبارات سازمان امور اجتماعی کشور تامین شده و معاونت پیشگیری از وقوع جرم، دادگستری سنندج، دانشگاه علوم پزشکی، دفتر امور اجتماعی و دفتر امور بانوان استانداری و معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتطامی با بهزیستی همکاری دارند.

وی اضافه کرد: زنان، کودکان و نوجوانان به خاطر وضعیت خاصی که دارند در معرض انواع خشونت قرار دارند و این آسیب اجتماعی بر فرایند رشد شخصیتی نوجوانان به شدت تاثیرگذار است و اینگونه مراکز می توانند در کاهش این خشونت ها تاثیرگذار باشد.

شجاعی افزود: در راستای اجرای طرح مداخلات خانواده محور، استفاده از ظرفیت‌های همه جانبه در شناسایی افراد تحت خشونت‌های خانگی، احصای مستمر علت‌های بروز خشونت‌های خانگی، توجه به کیفیت اجرای برنامه و نقش صدا وسیما در آگاه سازی عمومی از موارد مهم و ضروری است.

وی خواستار توجه جدی تر به تقویت و تحکیم بنیان خانواده‌ها از طریق ارایه آموزش‌هایی با هدف افزایش مهارت های زندگی، مهارت ارتباطی موثر بین زوجین و ایجاد مهارت هایی که منجر به حسن معاشرت بین زوجین می شود، شد.

طرح مداخلات خانواده محور با همکاری معاونت امور اجتماعی بهزیستی کردستان و موسسه خیریه ئاسوی زانیاران انجام می شود.