کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اعلام اینکه بیش از ۹۹ درصد جمعیت ۲ میلیون نفری استان از نعمت برق برخوردارند، گفت: قبل از انقلاب ۱۰۲ روستای استان از نعمت برق بهره‌مند بود که اکنون به ۲ هزار و ۵۵۰ روستا افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد مرادی» روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان که در سراسری شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: بیش از ۸۳ درصد از مشترکان کرمانشاه خانگی و مابقی تجاری، صنعتی و کشاورزی هستند.  

وی اضافه کرد: ۴۱ درصد مصرف انرژی در استان کرمانشاه مربوط به مشترکین خانگی و مابقی آن در بخش‌های تجاری، صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه در ادامه گفت: به منظور اصلاح الگوی مصرف، مشترکان خانگی به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شده‌اند که حدود ۲۵ درصد از مشترکان خانگی استان پرمصرف هستند.

وی همچنین عنوان کرد: اهمیت برق بر هیچ‌کس پوشیده نیست که همه مولفه های تشکیل دهنده جامعه شامل اقتصاد، بهداشت و درمان، حمل و نقل، کسب و کار و کشاورزی به صورت متفاوت تحت تاثیر این منبع انرژی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، شرکت توزیع برق استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۷۵۸ کیلومتر شبکه هوایی، ۱۷ هزار و ۹۶۸ ترانس با تولید ۲ هزار و ۱۵۳ مگاوات شبکه توزیع، ۲۶۹ فید عمومی و ۳۱ فید تخصصی دارد.

تعداد مشترکان عمومی (ادارات،  نهاد و ارگان ها) این شرکت سه هزار و ۲۵۰ مشترک، مشترکان کشاورزی (چاه آب) هفت هزار و ۴۰۰، مشترک صنعتی سه هزار و ۱۱۱ و مشترک تجاری هشت هزار و ۹۰۰ است.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.