تهران _ ایرنا_ سرمربی تیم جودو ناشنوایان گفت:‌ تیم جودو ناشنوایان سه ماه پیش در رقابت های قهرمانی جهان فرانسه بطور مشترک با تیم میزبان سوم شد، در حالی که چهار سال از میادین داخلی و خارجی دور بود و این حکایت از سطح فنی خوب جودوکاران ناشنوا دارد.

محمدرضا لویی مقدم، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان مسابقات قهرمانی جهان فرانسه تیم جودو ناشنوایان ایران با ۴ ماه تمرین توانست پس از تیم‌های اوکراین و روسیه، عنوان سوم مشترک را با فرانسه یعنی میزبان رقابت‌ها کسب کنیم و این نشان از توانمندی فنی جودوکاران ناشنوا است. ‌

وی اضافه کرد:‌با توجه به این که فرصت زیادی برای آماده سازی و حضور در المپیک باقی نمانده است، برترین نفرات وزن های مختلف مسابقات جهانی فرانسه را به اردو دعوت کردیم و در کنار این نفرات ۲ ملی پوش که وزن های آنان در مسابقات جهانی حضور نداشت را نیز به اردو دعوت کردیم.

لویی‌مقدم با بیان اینکه مسابقات جودو المپیک در پنج وزن برگزار می‌شود، افزود:‌ علاوه بر ۲ نفر برتر چهار وزن حاضر در مسابقات قهرمانی جهان فرانسه، مهرداد صیدی قهرمان وزن منهای ۱۰۰ و حسین الله کریمی در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم نیز به اردوی آماده سازی تیم جودو ناشنوایان دعوت شدند.

دومین مرحله اردوی آماده سازی تیم جودو ناشنوایان امروز آغاز شد

سرمربی تیم جودو ناشنوایان گفت:‌ متناسب با زمان باقی‌مانده، ۶ مرحله اردوی آماده سازی با توجه به نیاز تیم برای دست یابی به آمادگی مطلوب در نظر گرفته شده است، که دومین مرحله اردو با حضور ۱۰ جودوکار از امروز (۱۳ بهمن ماه) آغاز شده است و تا ۲۱ همین ماه ادامه دارد.

وی در خصوص اینکه آیا مسابقات یا اردوی تدارکاتی خارجی برای آماده سازی بیشتر تیم در نظر گرفته شده است یا خیر؟ افزود: با توجه به شیوع ویروس امیکرون و کمبود اعتبار اندک فدراسیون ناشنوایان امکان اعزام ناشنوایان برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی یا مشترک وجود ندارد، ‌اما به منظور آمادگی بیشتر ورزشکاران مرحله نخست اردوی تیم در شهر مشهد برگزار شد و تیم فرصت داشت اردوی مشترکی با تیم منتخب این شهر داشته باشد.

لویی مقدم ادامه داد:‌ با هماهنگی مسئولان فدراسیون و انجمن بدنبال برگزاری اردو در استانهای کرمانشاه یا اصفهان هستیم و برگزاری اردو در شهرستان‌ها حکم تدارکاتی برای جودوکاران ناشنوا دارد.

جودوی ناشنوایان ایران جزو تیم های مدعی المپیک برزیل است

وی برگزاری ۶ مرحله اردوی آماده سازی برای تیم جودو ناشنوایان کافی عنوان کرد و گفت:‌ مسابقات جودو المپیک با حضور بیش از ۴۰ کشور برگزار می‌شود و همیشه برترین های المپیک در این رویداد حضور دارند.

این مربی خاطرنشان کرد:‌ جودو ناشنوایان ایران همیشه جزو مدعیان بوده و هست، همانطور که در المپیک های قبلی ما فینالیست داشته و مدال کسب کرده‌ایم.

لویی مقدم گفت:‌ متاسفانه بخش تیمی و وزن آزاد از مسابقات جودو المپیک حذف شده است و شانس کسب مدال ما از هفت به پنج کاهش یافته، اما ورزشکاران ناشنوا با هدایت کادر فنی‌ تلاش می کنند که سهم خوبی از پنج مدال این رشته را برای خود کسب کند.

بیست و چهارمین المپیک ناشنوایان از ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در برزیل آغاز می‌شود و کاروان ایران با ورزشکاران ۸ رشته ورزشی به این بازی‌ها اعزام می‌شود.