مهاباد- ایرنا- همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر، هشت پروژه خدماتی و گردشگری در مهاباد با ۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

رییس شرکت توزیع برق مهاباد روز سه شنبه در حاشیه افتتاح ۶ طرح حوزه برق اظهار داشت: امسال با تلاش همکاران تامین برق مساکن روناس ۲ با پنج میلیارد ریال، احداث خط ۲۰ کیلو وات سه محور روستایی شامل مسیر قره قشلاق به قزلقوپی، مسیر سیاهقول به مزرعه و مسیر آفان در مجموع با ۲۰ میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.

جلال زایر اضافه کرد: همچنین تبدیل شبکه مسی به خود نگهدار به طول ۴۰ کیلومتر انجام شده که برای اتمام آن بیش از ۴۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: به طور همزمان با پروژه روشنایی و نصب بیش از ۲ هزار چراغ برق در معابر روستایی در بخش های مرکزی و خلیفان به ارزش هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

۲ شرکت خدمات مسافرتی در مهاباد افتتاح شد

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: پروژه افتتاح شرکت خدمات سفر و آژانس هوایی با سرمایه گذاری پنج میلیارد ریال آغاز به کار کرده است.

ناصر صدفی ادامه داد: در این آژانس برای چهار نفر اشتغالزایی مستقیم و برای ۶ نفر دیگر نیز به طور غیرمستقیم فرصت اشتغال به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶ آژانس هوایی در سطح شهرستان فعال است، گفت: در این مراکز خدمات اخذ ویزا و رزو اقامت گاه و هتل های داخلی و خارجی انجام می شود.

صدفی همچنین از افتتاح یک باب مهمانپذیر درجه ۳ در مهاباد خبرداد و گفت: برای احداث این مکان بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه و ظرفیت پذیرش ۴۰ نفر به صورت همزمان را دارد.وی اضافه کرد: هم اکنون پنج هتل، چهار مهمانپذیر، یک هتل آپارتمان و پهار اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت ۵۶۸ نفر در سطح شهرستان فعال است.

به گزارش ایرنا، از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به نام دهه فجر انقلاب اسلامی و جشن پیروزی نامگذاری شده است که در طول این مدت برنامه های مختلفی در استان ها و شهرستان های مختلف کشور برگزار می شود.

شهرستان مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.