شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:این استان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری، کشاورزی، دامپروری، کشت گیاهان دارویی و بخش‌های دیگر دارد که تحول در آن نیازمند سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت‌های جهادی است.

غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در نشست تخصصی مدیران استانی که با حضور پرویز فتاح ربیس بنیاد مستضعفان برگزار شد، تاکید کرد: ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باعث جلوگیری از مهاجرت های بی‌رویه و مهاجرت معکوس از کلان‌شهرها به داخل استان خواهد شد.

وی افزود: مردم این استان به‌علت نبود اشتغال پایدار و بالا بودن نرخ بیکاری مجبور به مهاجرت به استان‌های دیگر و کلان‌شهرها هستند.

حیدری اظهار داشت: استفاده از سرمایه‌گذاری‌های دولتی، بنیادها و بخش خصوصی به‌ منظور توسعه جهشی در این استان دست‌یابی سریع‌تر به پیشرفت همه‌جانبه، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی ضروری و دارای اولویت است.

استاندار چهارمحال و با گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهدا گفت: این استان در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی داشت و شهدای فراوانی تقدیم میهن اسلامی ایران کرد.

حیدری گفت: تلاش رزمندگان این استان به‌ ویژه تیپ مستقل ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) در دوران دفاع مقدس از اهمیت بسزایی برخوردار بود و فرماندهان معروفی همچون شهید حاج حسین خرازی و شهید احمد کاظمی همواره از توان آن بهره‌گیری و استفاده کردند.
فرماندار بروجن نیز گفت: انتظار می‌رود بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای اشتغال نیازمندان، اقدام ملی مسکن و مساعدت به‌ منظور تامین بخشی از هزینه‌های بیماران نیازمند کمک کند.


مسعود ملکی تاکید کرد: ۷۰ میلیارد ریال برای مدرسه‌های نیازمند نوسازی و بهسازی شهرستان بروجن نیاز است که بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می‌تواند در این بخش کمک قابل‌توجهی داشته باشد.
وی با اشاره به نیاز ۶۰ میلیارد ریالی برای تکمیل سالن‌های نیمه‌کاره بروجن افزود: تکمیل و بهره‌برداری از موزه مدرسه فرخی بروجن ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.