مشهد- ایرنا- شرکت توزیع نیروی برق مشهد توصیه کرد که با توجه به تداوم سرمای هوا و کاهش دما، مشترکان صنعتی نسبت به کاهش مصرف برق خود اقدام کنند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق مشهد روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: چند روزی است که به دلیل کاهش دما و سرد شدن هوا در سطح کشور با افزایش مصرف گاز در بخش‌ خانگی مواجه شده ایم و این در حالی است که اولویت تامین گاز با مشترکان خانگی بوده و میزان سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها کاهش یافته است.

معصومه مرادی افزود: به منظور حفظ پایداری شبکه و جلوگیری از اعمال مدیریت اضطراری بار، در اطلاعیه ای از تمامی مشترکان صنعتی در شهر مشهد، خصوصا صاحبان صنایع بزرگ با میزان قدرت بیش از ۲ مگاوات درخواست شد تا نسبت به کاهش برق مصرفی خود به میزان ۳۰ درصد اقدام کنند. 

وی اظهار داشت: در این زمینه علاوه بر ارسال پیام به مشترکان صنعتی شرکت برق مشهد، با نمایندگان صنایع مذکور نیز هماهنگی لازم انجام شده که منجر به کاهش مصرف برق به میزان قابل قبولی شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق مشهد گفت: این شرکت ضمن قدردانی از همکاری مشترکان در کاهش مصرف، با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی و سرمای جدید، همکاری بخش صنایع برای کاهش مصرف انرژی برق تا پایان هفته آینده ضروری خواهد بود.

مرادی اظهار امیدواری کرد که با همکاری تمامی مشترکان در بخشهای مختلف، بتوان بدون هیچگونه محدودیتی نسبت به تامین برق مشترکان اقدام کرد.

تعداد مشترکان شرکت توزیع برق مشهد یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر در شهرهای مشهد، طرقبه و شاندیز و طول شبکه آن نیز حدود ۱۷ هزار کیلومتر است.