قصرشیرین- ایرنا- معاون تربیت بدنی اداره کل و آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اعلام اینکه آشنا نبودن دانش‌آموزان با سواد حرکتی مانع از رشد علمی و پیشرفت آنها می‌شود، گفت: از این رو رویکرد اصلی آموزش و پرورش قبل از علم‌آموزی برنامه‌ریزی برای ورزش و سلامتی قشر آینده‌ساز کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «ماشالله پروین» روز پنجشنبه در آیین افتتاح سالن ورزشی درون مدرسه ای قصرشیرین با تبریک دهه مبارک فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: ورزش، نشاط و سلامتی دانش آموزان بر آموزش اولویت دارد چون ورزش مهم ترین اساس سلامتی و حرکت و نشاط و عامل اصلی توانمندی و رشد فرزندان ما است.

وی اظهار داشت: امروز آموزش و پرورش به دنبال سواد حرکتی است و این مقوله شامل مسایل زیادی می شود و یکی از مهم‌ترین ساحت‌های مطرح در سند بنیادین توجه به تربیت‌بدنی و تحرک جسمانی دانش آموزان است.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ورزش عاملی برای تأمین تجدید قوای جسمی و روحی و نشاط و شادابی دانش آموزان است که با این هدف ایجاد سالن های ورزشی درون مدرسه ای می تواند زمینه را برای ورزش و رشد و پیشرفت دانش آموزان فراهم کند.

پروین ادامه داد: سالن ورزشی مدرسه قصر جدید با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با مساحت ۸۰ متر در راستای فراهم نمودن زمینه مناسب ورزش کردن و توجه به سواد حرکتی برای دانش آموزان این مدرسه و مدارس هم جوار آن و همچنین راهی برای درآمدزایی در نوبت مخالف آن جهت ورزش های انفرادی و رزمی ایجاد شده است.

وی گفت: اعتبار ایجاد این سالن ورزشی درون مدرسه ای از محل کمیته بین المللی المپیک و با همت وزارت آموزش و پرورش تامین شده و ما اگر سالن های ورزشی در مقیاس کوچکتر را به داخل مدارس بیاوریم تا به راحتی در دسترس دانش آموزان باشد می توانیم در راستای سلامتی دانش آموزان قدم های موثری برداریم.

وی با اشاره به بحران کرونا گفت: تا پیش از بحران کرونا ۲۱ درصد دانش آموزان با معضل چاقی و اضافه وزن گریبانگیر بودند که در زمان کرونا با توجه به خانه نشینی افراد و تعطیلی مدارس این اضافه وزن در بین قشر دانش آموز به ۳۵ درصد افزایش یافته از این رو سواد بدنی و حرکاتی یکی از مقوله های در دست اجرای آموزش و پرورش برای  کم کردن چاقی از این قشر آینده ساز است.

فرماندار قصرشیرین نیز در این آیین با تبریک دهه مبارک فجر به همه فجرآفرینان و گرامیداشت یاد امام راحل و شهدا گفت: امید است بتوانیم در ایامی که یادآور امام راحل و شهدایی است که برای دفاع پیروزی انقلاب رشادت ها و مجاهدت های زیادی خلق کردند شاهد تداوم راه آن ها باشیم.

«مرادعلی تاتار» افزود: وجود سالن های ورزشی در مدارس می تواند عاملی برای آموزش بهتر دانش آموزان باشد چون با تحرک و فعالیت بدنی جسمی سالم و روحی شاد خواهیم داشت.

چهار هزار و ۱۲۷ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۵۲ مدرسه شهری، روستایی و عشایری قصرشیرین در سال جاری به تحصیل مشغول هستند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.