شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و کم آبی در استان گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب آشامیدنی بن به بروجن، تنش آبی در چهارمحال و بختیاری تا پایان سال ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

احمد راستینه هفشجانی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های شهرستان شهرکرد به مشکل تامین آب آشامیدنی در نقاط مختلف استان اشاره و تاکید کرد: از سال گذشته تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان برای رفع تنش آبی و اجرای طرح انتقال آب آشامیدنی بن به بروجن جذب شده است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از بروز تنش آبی در چهارمحال و بختیاری و شهرکرد افزود: نگاه به مسائل مرتبط با حوضه آب در کشور باید عادلانه باشد.

راستینه به مشکلات اقتصادی معیشتی خانوارها در کشور و استان اشاره و تصریح کرد: وجود بی‌تدبیری برخی از مسوولان در گذشته، باعث این مشکلات شد اما اکنون دولت و مجلس برای رفع معضلات وارد میدان شده‌اند.

وی با اشاره به تحریم‌های دشمن علیه ایران ، یادآور شد: با تمامی دشمنی‌ها، فشارها و خباثت‌های قدرت‌های استکباری در ۴۳ سال گذشته، امروز انقلاب اسلامی ایران در اوج عظمت، شکوه و قدرت قرار دارد و پرچم‌دار مبارزه با ظلم و ستم شده که قدرت‌های بزرگ را به تسلیم مجبور کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز آمریکا، صهیونیست‌ها و منافقان سعی دارند تا جمهوری اسلامی را ضعیف نشان دهند اما از عشق مردم به رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام راحل بی‌خبر هستند.

راستینه  گفت:تهدیدهای دشمنان در آب‌های آزاد از سوی جمهوری اسلامی به صورت مقتدرانه خثنی شده است و امروز قدرت ایران به حدی رسیده است که ناو دشمن را با یک قایق تندرو فراری می‌دهد.

وی فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد تبیین را دارای اولویت دانست و افزود: علاوه بر پذیرفتن ضعف‌های برخی مسوولان، اما دستاوردهای جمهوری اسلامی باید برای مردم بیان شود.

راستینه همچنین علاوه بر گلایه از فضای مجازی و لزوم ارائه اطلاعات حقیقی، روشن و درست به مردم از طریق فضای مجازی تصریح کرد: تفاوتی بین هیچ‌کدام از شهرستان‌های استان وجود ندارد.

تکمیل طرح انتقال آب آشامیدنی بن به بروجن مشکلات آبی در شهرکرد را رفع می‌کند

فرماندار شهرکرد با اشاره به بروز مشکلات و تنش آبی در مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر از طرح انتقال آب آشامیدنی بن به بروجن مشکلات آبی در شهرکرد را رفع خواهد شد.

عبدالعلی ارژنگ روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های شهرستان شهرکرد به‌مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی به خبرنگاران استان تاکید کرد: شهرکرد به‌تازگی با مشکل در تامین آب آشامیدنی مواجه شد.

وی افزود: به‌همین علت درخواست می‌شود تا روند تکمیل انتقال آب آشامیدنی بن به بروجن با سرعت و جدیت بیشتری دنبال و اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، طرح انتقال آب بن به بروجن قرار است آب را برای مصرف آشامیدنی از بن به سمت بروجن و نقنه انتقال دهد و با بهره‌برداری از آن مشکل آب آشامیدنی اهالی ۱۱ شهر و ۱۳ روستای چهارمحال و بختیاری با جمعیتی افزون‌بر ۴۶۰ هزار نفر رفع می‌شود.

ارژنگ به رشد ۲۶۱ درصدی اعتبارات امسال شهرستان شهرکرد نسبت به سال قبل اشاره و تصریح کرد: این اعتبارات در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی، آب‌رسانی، راه‌های روستایی و اعتبارات در اختیار نماینده مجلس شورای اسلامی اختصاص پیدا کرد.

وی یادآور شد: تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان شهرکرد موظفند تا هر چه سریع‌تر نسبت به جذب و هزینه این اعتبارات در فصل و زمان مناسب تلاش و نسبت به تسهیل در فرایند امور مختلف اقدام کنند.

فرماندار شهرکرد همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد عملیات اجرایی مسیر دسترسی به تپه نورالشهدا شهرکرد اظهار داشت: این طرح به‌ صورت مشارکتی بین اداره‌کل راه و شهرسازی و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی در حال انجام است.

وی گفت: برای اجرای این طرح بدون اختصاص ردیف اعتباری و با تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی تاکنون ۲۰ هزار مترمکعب عملیات خاک‎برداری و هفت هزار متر مکعب عملیات خاک‌ریزی انجام شد.

ارژنگ تاکید کرد: پس از تکمیل عملیات اجرایی خاک‎برداری و خاک‌ریزی جاده دسترسی به تپه نورالشهدا، شهرداری شهرکرد نسبت به اجرای جوی و جدول این مسیر به طول ۶۰۰ متر با ۱۲ متر عرض در دو محور رفت و برگشت اقدام می‌کند.

وی افزود: در طرح تکمیلی مسیر دسترسی به تپه نورالشهدا شهرکرد ۲ میدان و پارکینگ مورد نیاز خودروها پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، به‌ مناسبت دهه فجر امسال ۱۹۱ طرح با ۹۶۰ میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان اعتبار از محل بودجه‌های دولتی ملی، استانی و داخلی، آورده بخش خصوصی، تسهیلات بانکی و منابع دیگر و اشتغال‌زایی برای ۶۶۲ نفر در زمینه‌های گردشگری، آموزشی، صنعتی، دامپروری، زیرساخت، مسکونی، کشاورزی، فضای اداری، ورزشی، بهداشتی و درمانی، خدماتی و تجهیزات در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد.

همزمان با دهه فجر امسال عملیات اجرایی ۶۴ طرح جدید با یک‌هزار و ۵۳۱ میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان اعتبار و پیش‌بینی اشتغال‌زایی سه هزار و ۴۷ نفر در زمینه‌های آموزشی، زیرساخت، فرهنگی، مذهبی، بهداشتی و درمانی، کشاورزی و مسکونی آغاز می‌شود.