تربت‌ حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: ایثارگران و شهیدان با جانفشانی خود در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی در برابر دشمنی که حمایت تمام قدرت‌های غربی و شرقی را داشت ایستاده و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور روز پنجشنبه در آیین غبارروبی گلزار شهدای بهشت عسکری این شهر افزود: این در حالی بود که بخش زیادی از خاک کشور، با گستره‌ای معادل مساحت کنونی کشور در ۲۰۰ سال اخیر در جنگ های مختلف به تاراج رفته و از ایران جدا شده بود.

وی اظهار کرد: همت شهدا باعث شد امروز جمهوری اسلامی ایران به لحاظ فرهنگی و ایدئولوژیکی ضریب نفوذ خود را در سطح جهان گسترش داده و بیشتر از گذشته نمایان کند.
فرماندار تربت‌حیدریه افزود: گاهی شاهد هستیم رسانه‌های معاند این شبهه را مطرح می‌کنند که چرا بعد از هشت سال جنگ با بازگشت به مرزهای خود، همچنان خویش را پیروز می‌دانیم و این در حالی است که در طول ۲ قرن گذشته بیش از سه میلیون کیلومترمربع از خاک کشورمان جدا شده که آخرین آن منطقه نخجوان و بحرین بوده است که توسط پهلوی‌ها به بیگانگان بخشیده‌ شد.
کی‌پور تصریح کرد: در تاریخ اسلام تنها حکومت حضرت امیرالمومنین علی (ع) بر پایه دین بود که در نهایت حضرت را تنها گذاشتند اما در نظام اسلامی اینگونه نیست و حتی امروز نیز شهدای گمنام با دمیدن روحیه غیرت و شهادت طلبی، به جامعه ما حیات می‌بخشند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.