گناباد- ایرنا- همزمان با دهه فجر بهره‌برداری از ۱۱ طرح در بخش‌های مختلف مجموعا با اعتبار ۳۲۵ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال، روز پنجشنبه در شهرستان‌های گناباد، بجستان و خواف در جنوب استان خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش ایرنا از این تعداد هفت طرح با اعتبار ۸۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال در شهرستان خواف، ۲ طرح با اعتبار ۲۳۴ میلیارد ریال در گناباد و ۲ طرح دیگر با ۶ میلیارد ریال اعتبار در بجستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرماندار گناباد در آیین افتتاح این طرح ها گفت: طرحهای افتتاحی این شهرستان شامل ۳۶ واحد مسکونی طرح مسکن مهر و یک واحد تولیدی سنگبری با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال است.

رضا نصیری گفت: واحدهای مسکونی با مساحت ۸۰ تا ۸۵ مترمربع و در دو بلوک ۲۰ و ۱۶ واحدی ساخته شده و واحد سنگبری نیز با اشتغال مستقیم برای ۱۰ نفر، در زمینی به وسعت هزار متر مربع و زیربنا ۲۵۰ مترمربع در شهرک صنعتی گناباد آماده بهره برداری شده است.

فرماندار خواف هم از بهره برداری هفت طرح با مجموع اعتبار ۸۵ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال همزمان با سومین روز از دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

حسین سنجرانی گفت: طرحهای فوق شامل پایش تصویری روستای چهارده با اعتبار ۲ میلیارد ریال، اجرای آبیاری کم فشار روستای چهارده با پنج میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال، واحد مسکونی و چمن مصنوعی در روستای بندیوان به ترتیب با اعتبار سه و هشت میلیارد ریال ذکر کرد.
وی طرح آبرسانی روستای زرداب با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال را دیگر طرح افتتاحی خواف برشمرد و گفت: بهره برداری از استخر آب کشاورزی و واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد امام خمینی با مجموع اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر طرحهای این شهرستان است.

حسن حیدری، فرماندار بجستان هم گفت: به مناسبت دهه فجر ۲ طرح شامل طرح هادی روستای مطرآباد با ۲ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت و اعتبار چهار میلیارد ریال و نصب و احداث شبکه برق روستای نیان با ۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

۱۵۰ طرح عمرانی در مجموع با هزینه ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال در شهرستان های گناباد، خواف و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

شهرستان های گناباد، بجستان و خواف در مجموع با ۲۹۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در ۲۸۷، ۲۷۸ و ۲۶۷ کیلومتری جنوب، جنوب غربی و جنوب شرقی مشهد قرار دارند.