مهاباد- ایرنا- امام جمعه گفت: آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی از مبارزان و مجاهدان برجسته انقلاب اسلامی و همراه همیشه امام خمینی(ره) بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رحیمی روز پنج‌شنبه در آیین ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی در مسجد جامع تکاب افزود: این مرجع عالی‌قدر شیعه زحمات فراوانی در ابتدای انقلاب اسلامی کشیدند و همواره از دلسوزان نظام به شمار می رفتند.

وی با بیان اینکه حریم و حرمت بزرگان انقلاب و نظام باید حفظ شود، اظهار داشت: روح ایشان با امام و شهدا محشور گردد و اجر عظیم مجاهدت‌ها در راه اسلام و انقلاب با هم‌نشینی با اولیای الهی نصیب ایشان شود.

امام‌جمعه تکاب با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز گفت: دهه فجر دهه عدالت‌خواهی محسوب می‌شود و موضوع عدالت یکی از برجسته ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه اکنون بشر تشنه عدالت است، بیان کرد : عظمت انقلاب اسلامی در سیمای عدالت گستری آن معنا پیدا می‌کند.

وی گفت: عدالت محوری باید همچنان در توزیع امکانات در مناطق مختلف کشور ادامه پیدا کند.

مراسم ارتحال آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده مجلس و طلّاب و روحانیون حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌ است.