قم ـ ایرنا ـ به مناسبت دهه مبارک فجر و تجلیل از مقام شامخ شهدا، آیین غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای بهشت معصومه(س) با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارشد نظامی ارتش در استان قم در این مراسم، ضمن عرض تبریک دهه مبارک فجر؛ معمار کبیر انقلاب را فردی از جنس مردم معرفی کرد و گفت: امام خمینی(ره) از بین همین مردم درون جامعه به پاخاست.

سرهنگ ستاد نعمت محسنی زرین افزود: امام راحل(ره) چون ارتباط قلبی و معنوی با مردم داشت، مردم هم ایشان را همراهی کردند و این انقلاب به ثمر نشست و تا امروز با افتخار و با قدرت و محکم و استوار در راه آرمان ها و اهدافی که برای انقلاب پیش بینی شده بود، روز به روز محکم تر و استوارتر از گذشته با رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب به مسیر خودش ادامه می دهد.

وی حضور در گلزار شهدا را یک نماد و حرکت منسجم ملی دانست و گفت: امروز با توجه به اینکه در تقویم دهه مبارک فجر؛ روز انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت نامگذاری شده است؛ این توفیق حاصل شد که در جوار مزار شهدا گردهم جمع شویم که یاد آوری شود که چه کسانی از خود گذشتند تا به این نقطه از اقتدار برسیم و قدردان این ایثار و مقاومت شهدا باشیم.

فرمانده گروه پدافندهوایی حضرت معصومه(س) به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و از این دستاوردها به عنوان نعمت یاد کرد و افزود: بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران، حاکمیت ولی فقیه در این مملکت است و ببینید که قبل از انقلاب چه آدم های فاسدی سردمداران این مملکت اسلامی بودند و به برکت انقلاب اسلامی و برکت خون شهیدان این مملکت به نایب بر حق امام زمان(عج) واگذار شد که ان شاءالله تا ظهور امام عصر(عج) ادامه خواهد داشت و باید قدردان و حافظ این موهبت و نعمت الهی باشیم.

وی ضمن توصیه به مطالعه درخصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی، هر کدام از کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران را یک سرباز مدافع وطن خطاب کرد و گفت: وقتی دستاوردهای انقلاب را برمی شماریم؛ به عظمت انقلاب اسلامی پی می‌بریم.

وی افزود: ببینید از نظر علمی، دانشگاهی، فناوری، پزشکی، صنایع دفاعی و نظامی و سایر حوزه ها قبل از انقلاب کجا بودیم و الان به کجا رسیدیم و به اذعان خود سیاستمداران خارجی، جمهوری اسلامی ایران به یکی از قدرت های برتر بین المللی تبدیل شده است و باید با مطالعه و تحقیق در این خصوص در محافل مختلف با اقتدار از دستاوردها و مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سرباز دفاع کنید.

مراسم مذکور که با حضور تعدادی از مسئولان استان قم و جمعی از کارکنان پایور و وظیفه گروه پدافندهوایی حضرت معصومه(س) برگزار شد، شرکت‌کنندگان با دیگر با آرمان های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است و در این استان یکهزار و ۲۹۳ شهید از ۹ کشور جهان وجود دارد؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و ۴۲۳ شهید مدافع حرم دارد.

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار تَن هستند.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ هجری خورشیدی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، «دهه فجر» نامیده می‌شود. /