مهاباد- ایرنا- فرماندار اشنویه با بیان اینکه سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون در این شهرستان افزایش یافته است گفت: با توجه به افزایش آمار مراجعه کنندگان بخش کرونا، این شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفته و محدودیت های متناسب نیز از روز شنبه اعمال خواهد شد.

سید علی ترابی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نوع جدید کرونا بیشتر افراد کودک را درگیر خود می کند و  سرعت انتشار آن بسیار بیشتر از سویه‌های قبل است تا حدی که در فاصله کوتاه رنگ بندی شهرها تغییر می‌کند. 

وی گفت: از روز شنبه همه مدارس شهری در تمامی مقاطع به مدت ۱۰ روز به صورت غیرحضوری خواهد بود و برنامه تحصیلی مدارس روستایی و عشایری نیز طبق برنامه اعلامی آموزش و پرورش است.

فرماندار اشنویه ادامه داد: تالارهای پذیرایی شهرستان نیز به صورت ۲۰ درصد ظرفیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خواهد داشت و عدم برگزاری مجالس ترحیم از طریق مرکز بزرگ اسلامی اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: همچنین برگزاری مسابقات ورزشی بدون حضور تماشگران و برگزاری نماز جماعات با ۲۰ درصد ظرفیت نیز از دیگر مصوبات است.

ترابی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون ۶ هزار و ۲۱۸ مورد مبتلا به کووید-۱۹ در این شهرستان شناسایی شده است و شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری نیز تاکنون به۱۲۳ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: هفت نفر هم اکنون در بخش کرونای بیمارستان این شهرستان و ۲ نفر در بخش آی سی یو بستری هستند که بیشتر بستری شدگان افرادی هستند که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: از آغاز واکسیناسیون بیماری کووید- ۱۹ تاکنون، بیش‌از ۸۹ درصد از شهروندان واجد شرایط این شهرستان در گروه‌های مختلف این واکسن را دریافت کرده اند و بدین ترتیب بیش از ۱۲۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه تزریق دز سوم ضروری است اظهار داشت: چهار پایگاه واکسیناسیون در شهر و روستاهای این شهرستان شامل پایگاه های "نالوس"، "آغبلاغ"، "نلیوان" و مرکز تجمیعی شهدای غزه برای تزریق واکسن کرونا راه‌اندازی شده است که در این مراکز نسبت به پذیرش و تزریق واکسن کووید- ۱۹ اقدام می شود.

اشنویه با ۷۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.