تهران- ایرنا- رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد در راستای تحقق برنامه‌های فرهنگی، نمایش فیلم‌های سینمایی ایران را در این شهر کلید زد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، این رویداد فرهنگی با عنوان «روزهای فیلم ایرانی» از پنجشنبه ۱۴ بهمن با حضور فارسی آموزان، کادر آموزشی و ترکمن‌های علاقه‌مند به فیلم‌های ایرانی در سالن اجتماعات این رایزنی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی آغاز شد.

در مراسم گشایش رویداد روزهای فیلم ایران که با استقبال مخاطبان مواجه شده است، «نوید رسولی» رایزن فرهنگی ایران در عشق‌آباد گفت: تاریخ سینمای ایران به ۱۲۱ سال قبل بازمی گردد و نخستین فیلم ایرانی ۹۱ سال پیش ساخته شده است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر سینمای ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: تولیدات سینمای ایران نسبت به تولیدات جهانی، اخلاقی است و اندیشه‌های سالمی درون فیلم‌ها گنجانده شده است که این موفقیت مرهون انقلاب اسلامی است.
رسولی با اشاره به موفقیت فیلم‌ها و کارگردان‌های ایرانی در کسب جایزه‌های بین المللی گفت: جوایزی که سینمای ایران در جهان به دست می‌آورد از ویژگی خاص فیلم‌های ما حکایت دارد و نشان می‌دهد که فرهنگ ویژه و نگاه تازه‌ای در این سینما مطرح است که آن را ارزشمند می‌کند.
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان به نام برخی از فیلم‌های ایرانی مطرح و نیز  دریافت دو جایزه اسکار جهانی و نیز جوایز بین المللی دیگر در سینمای ایران، اشاره کرد که همه از افتخارات سینمای ایران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

رویداد روزهای فیلم ایران به مدت ۸ روز در رایزنی فرهنگی ایران در عشق آباد پایتخت ترکمنستان دایر است و در جریان آن انیمیشن مبارک و فیلم‌هایی چون ملک سلیمان و رخ دیوانه به نمایش درخواهند آمد.