اصفهان- ایرنا- واگذاری ۶۰ دستگاه وانت و تاکسی به مددجویان کمیته امداد سمیرم ، بهره برداری از طرح مرمت و بازسازی قنات روستای بیاضه خور و بیابانک، انتصاب سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان و ارسال سیمان به عتبات عالیات از شهرستان نایین چند خبر کوتاه امروز استان اصفهان است.

۶۰ دستگاه وانت و تاکسی به مددجویان کمیته امداد سمیرم واگذار شد

 رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم از واگذاری ۶۰ دستگاه تاکسی و وانت به مددجویان این نهاد حمایتی خبر داد.

اردشیر فرخ‌وند در حاشیه واگذاری این تعداد خودرو به مددجویان، اظهار داشت: ۴۰ دستگاه خودرو وانت نیسان و ۲۰ دستگاه تاکسی با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان خودروکار این شهرستان واگذار کردیم.

به گفته وی، در اجرای این طرح مددجویان مستعد و دارای گواهینامه برای تحویل خودرو از اولویت های ویژه ای برخوردار بوده و توسط گروه کارشناسی کمیته امداد مورد ارزیابی قرار گرفتند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت پوشش، از مهمترین اهداف اجرای این طرح است، ادامه داد: این خودروها با مساعدت سه جانبه کمیته امداد، بانک ملی و صندوق کارآفرینی‌امید در اختیار مددجویان قرار گرفت.

فرخ‌وند افزود: بر اساس تفاهم نامه به امضا رسیده اقساط تسهیلات ارائه شده به متقاضیان خودرو باید طی هفت سال از سوی مددجویان خودروکار بازپرداخت شود.

بهره برداری از طرح مرمت و بازسازی قنات روستای بیاضه خور و بیابانک

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی طرح مرمت و بازسازی قنات روستای بیاضه خور و بیابانک که در سیل اردیبهشت امسال دچار خسارت شده بود با حضور مسوولان به بهره برداری رسید.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خور و بیابانک گفت: در سیل اردیبهشت امسال، ۲ هزار و ۸۰۰ متر از این قنات مسدود گردید و برای بازسازی این مسیر ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.
ابوالقاسم جعفری افزود: سیلی که اردیبهشت‌ امسال در این شهرستان رخ داد بیش از ۵۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های کشاورزی خسارت وارد کرد که بخش عمده این خسارت‌ها  مربوط به قنات‌ها بوده‌ است.
وی خاطرنشان کرد: این سیل به قنات های بیاضه ، علی آباد ، هفتومان، دهزیر و هاشم آباد و دو حلقه چاه آبادان و چاهملک خسارت زد.
وی با اشاره به اینکه قنات بیاضه یکی از قدیمی ترین قنات های شهرستان خور و بیابانک است، افزود: این قنات به طول ۶ کیلومتر، با آبدهیِ ۱۶ لیتر در ثانیه، بیش از ۸۰ هکتار از زمین های کشاورزی این روستا را آبیاری می کند.
مدیر جهاد کشاورزی خور و بیابانک با تاکید بر اهمیت قنات ها در بخش کشاورزی، اظهار داشت: میزان آبدهی بیشتر قنات ها در این شهرستان بدلیل خشکسالی های چندسال اخیر کاهش چشمگیری داشته است.
وی گفت: لایروبی، بهسازی و مرمت خرابی‌های قنات‌ها به آبدهی آنها کمک می‌کند و بخشی نیز از طریق لوله گذاری به چرخه تامین باز می‌گردد.


سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان منصوب شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی «امیرحسین کمیلی» را به عنوان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان منصوب کرد.

به گزارش ایرنا پیش از این ایرج موفق از تیرماه ۹۸ عهده دار این مسوولیت بود.

کمیلی پیش از این مسوولیت مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان را برعهده داشته است.

کمیلی متولد سال ۱۳۵۴ و از فعالان فرهنگی و دانشجویی سابق، عضو گروه مشاوران جوان استاندار اصفهان در سال ۱۳۸۵ و عضو هیات مؤسس و شورای مرکزی تشکل رویش نیروهای انقلاب اسلامی است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌رود.

۶  دستگاه تریلر سیمان سفید وخاکستری به عتبات عالیات ارسال شد

 مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در نایین گفت:۶ تریلر سیمان سفید وخاکستری اهدایی اهال نایین برای استفاده در طرح های بازسازی عتبات عالیات به عراق ارسال شد.

مجید حسن زاده محمدی اظهار کرد: این محموله از کارخانه های سیمان نایین بارگیری و با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان ، جهت صحن وشبستان مطهرحضرت زینب سلام الله علیها اهدا شده است.

وی افزود:  این محموله ها باهمت نمازگزاران وخیرین  وعاشقان خاندان عصمت وطهارت  و اهالی شهر نایین و روستاهای تابعه وبویژه محله های محمدیه ،زندوان  وروستای مزرعه امام  شهرستان نایین  وبخش تودشک اهدا شده است.