کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه، سرمایه‌گذاری در استان را امری مطلوب و به نوعی خدمت به همشهریان و رونق اقتصاد استان دانست و گفت: بر این اساس سال آینده همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه را با میزبانی گروه صنعتی مدلل برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا؛ «بهمن امیری مقدم» روز شنبه در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه پاکت‌سازی صنایع سیمان سامان غرب افزود: براساس اسناد مطالعاتی و آمایش سرزمینی ظرفیت‌های متنوع و قابلیت‌های ویژه‌ کرمانشاه را باید به سرمایه گذاران داخلی و خارجی و کرمانشاهیان دلسوز و دغدغه مند توسعه این دیار معرفی می‌کنیم و از آنان به صورت ویژه برای ایجاد اشتغال پایدار حمایت خواهیم کرد.

او تاکید کرد: با این مجموعه اقدامات تلاش می کنیم تا از ظرفیت همه کرمانشاهیان برای توسعه بهره مند شویم و در این مسیر نقش بخش خصوصی یقیناً بسیار موثر و شتاب دهنده است.

امیری مقدم یادآور شد: جایگاه کرمانشاه به عنوان مرکز مبادلات تجاری و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی غرب کشور را با تکیه بر روحیه خودباوری و اصل ما می توانیم به عنوان شعار دولت مردمی احیاء خواهیم کرد و به همین منظور ضمن دعوت از همه تلاشگران عرصه تولید و خدمات اعلام می کنیم به صورت ویژه از سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد و مسیر پیش روی آنان را برای موفقیت هموار می نماییم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: کرمانشاه با دارا بودن پنج مرز و بازارچه رسمی از ظرفیت های مطلوبی برای تولید کالاهای صادرات محور برخوردار است که می توان در آینده از پتانسیل منطقه آزاد تجاری قصرشیرین نیز استفاده کرد. 

وی تأکید کرد: وجود ویژگیهای طبیعی، دشت های خرم، مناطق غنی و عظیم، آب و خاک پربرکت و پرطراوات و ظرفیت‌های بی نظیر در حوزه های کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت، بازرگانی، مبادلات مرزی و گردشگری مسیر توسعه استان را با همراهی و همدلی دولت، مردم و بخش خصوصی هموار می سازد.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته به منظور تکمیل زنجیره تولید این کارخانه  گروه صنعتی مدلل و ایجاد اشتغالزایی پایدار اظهار داشت: این کارخانه با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان امکان تولید سالیانه ۹ هزار و ۲۰۰ محصول معادل ۱۱۰ میلیون پاکت را در سال دارد که ۲۰ درصد نیاز داخلی کشور را تأمین می کند و همچنین از مجموع تولید این واحد ۴۰ درصد برای سیمان سامان و ۶۰ درصد برای دیگر صنایع تولیدی کشور استفاده می شود. 

امیری‌مقدم، کیفیت برتر محصولات و توجه به مسایل زیست محیطی را در این کارخانه شایسته تقدیر دانست و گفت: برای تحقق شعار سال به عنوان راهبردی اساسی بی شک با تجمیع همه ظرفیت ها و امکانات، تسهیل امور و بهبود فضای کسب و کار در مسیر مانع زدایی و پشتیبانی از تولید به صورت موثر حرکت خواهیم کرد و در شتاب بخشی به طرح های توسعه ای لحظه ای درنگ نخواهیم داشت.