بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: ۵۶۵ طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی این استان با سرمایه‎‌گذاری ۱۰۸ هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰ هزار نفر در دست ساخت است.

به گزارش ایرنا، مهدی صفوی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران اظهار کرد: درصد پیشرفت‌ این طرح‌ها متفاوت است ولی  پیش‌بینی می‌شود شماری از آنها تا پایان سال بهره‌برداری شود.

وی بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر دارای ۲۱ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی است که تاکنون ۹۷۵ قرارداد با سرمایه گذاران در آنها منعقد شده است.

صفوی ادامه داد: از این شمار ۴۰۸ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده که در مجموع ۶ هزار و ۱۰۹ شغل ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: تاکنون ۴۸۶ هکتار از زمین‌های شهرک‌های صنعتی استان بوشهر واگذار شده و ۹۲۱ هکتار زمین آن نیز آماده واگذاری است.

صفوی ادامه داد: با اهتمام و پیگیری‌های شرکت شهرک‌های صنعتی از بدو تاسیس تا کنون، در اکثر شهرستان‌های استان بوشهر  شهرک و ناحیه صنعتی ایجاد شده که زمین‌ ساز پیشرفت و اشتغال در این استان شده است.

وی افزود: تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر به امکانات زیربنایی، چون برق، آب و فیبر نوری، ایستگاه آتش‌نشانی تجهیز شده و ۱۵ شهرک و ناحیه دارای شبکه گازکشی و ۲ شهرک بوشهر ۲ و برازجان دارای سیستم جمع‌آوردی و تصفیه فاضلاب و پساب صنعتی هستند.

صفوی بیان کرد: امسال ۱۹ واحد راکد با پشتیبانی و پیگیری مستمر شرکت شهرک‌ها و رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشتند که زمینه اشتغال یکهزار و ۹۱ نفر را فراهم کرده است.

وی یادآور شد:  در سال گذشته نیز  ۳۰ واحد صنعتی با حمایت‌ها و پیگیری‌های شرکت شهرک‌ها به چرخه تولید بازگشتند.