ساری - ایرنا - هشت طرح شرکت برق منطقه‌ای مازندران با حجم سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عصر امروز یکشنبه همزمان با ششمین روز دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، با بهره برداری از این طرح ها که به صورت متمرکز در محل نیروگاه ۶ مگاواتی شهرک صنعتی شماره ۲ ساری برگزار شد ، ۳۵۰ مگاولت آمپر به ظرفیت ایستگاه های برق مازندران اصافه شده است.

پروژه های افتتاح شده شامل افزایش ظرفیت ایستگاه شماره سه فوق توزیع ، پست شماره سه آمل ، پست ساری ، پست شماره سه بابل ، پست قائمشهر، بابلکنار، جویبار و  نیروگاه ۶ مگاواتی در شهرک صنعتی شماره ۲ ساری بوده است.

 مدیر عامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در این مراسم گفت : با توجه بهاین که هر ساله با رشد مصرف برق در کشور مواجهیم ، اگر شبکه های برق بهینه سازی و توسعه پیدا نکند و افزایش ظرفیت نداشته باشیم نمی توانیم پاسخگوی نیاز مصرف باشیم و این موجب خاموشی خواهد شد.
حسن افضلی بر ضرورت همکاری مردم در مدیریت و کاهش مصرف برق بویژه در فصل گرما تاکیدکرد و افزود : اگر در این خصوص شاهد اصلاح الگوی مصرف در جامعه باشیم به طور حتم دیگر خاموشی نخواهیم داشت.

وی همچنین از احداث ایستگاه ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت بهشهر ، افزایش ظرفیت ایستگاه ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت شهدای مدافع حرم ساری ، افزایش ظرفیت ایستگاه ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت بابل ، چهار مدار شدن رویان به نوشهر به عنوان طرح های در دست اجرای برق منطقه ای در مازندران نام برد.

افضلی با اعلام این که تا پایان سال آینده ۷۰ مگاوات برق نیروگاه های کوچک در مازندران وارد مدار می شود ، گفت که برای سال ۱۴۰۲ هم ورود ۱۳۸ مگاوات برق به مدار برنامه ریزی شده است.

استان مازندران دارای حدود ۲ میلیون مشترک است که پیک مصرف برق استان را به حدود سه هزار و ۲۵۰ مگاوات می رساند و حدود ۷۰ درصد مصرف کنندگان برق مازندران نیز خانگی هستند.