به گزارش ایرنا، در همین ارتباط تارنمای روزنامه پرشمارگان لو فیگارو با انتشار یک نظرسنجی برخط (آنلاین) به حقایقی دست یافته است که تا این لحطه در نوع خود قابل توجه و ارزیابی است.
این نظرسنجی با طرح سوال سادهای مبنی بر اینکه "آیا به این سخن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که میگویند قدرت خرید شما را بهبود میبخشند، باور دارید؟ روی خروجی در دسترس کاربران قرار گرفت.
تا عصر امروز (یکشنبه) و تنها با گذشت چهار ساعت از لحظه انتشار این نظرسنجی برخط، ۵۴ هزار و ۵۰۸ نفر به آن رای دادهاند.
در این بین، رای منفی مخاطبان این رسانه با ۸۶.۸۳ درصد مبنی بر اینکه به سخنان نامزدها اعتماد ندارند، در مقابل ۱۳.۱۷ درصد رای مثبت، قابل توجه است.
هرچند تا پایان این نظرسنجی و اعلام نتایج قطعی آن همچنان فرصت باقی است، اما برخی ناظران بر انتخابات این کشور، شکست سیاستهای اقتصادی سالها و حتی دهههای اخیر روسای جمهوری فرانسه را در بروز اینچنین واکنشی از کاربران و رایدهندگان موثر میدانند.
سیاستهایی که نتیجه آنها به ایجاد نارضایتیهای گستردهای همچون جنبش جلیقه زردها (Le Mouvement des Gilets jaunes) در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و مالیتها آغاز شد و در نهایت به اعتراضات گسترده به سیاستهای کلی دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور سوق یافت و عدهای را بر آن داشت تا خواستار استعفای وی شوند.
نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در تاریخ ۱۰ آوریل ۲۰۲۲ میلادی (۲۱ فروردین ۱۴۰۱) و دومین دور آن بین ۲ نامزد برتر در ۲۴ آوریل (چهار اردیبهشت) برگزار میشود.
مکرون رئیس جمهوری فعلی این کشور هنوز به صورت رسمی نامزدی خود را برای شرکت در این انتخابات اعلام نکرده و در نظرسنجیها همچنان شانس نخست رسیدن به کرسی الیزه معرفی میشود؛ نظرسنجیهایی که حال روزنامه سوئیسی لو تان (Le temps) دست روی آن گذاشته و نویسنده مقاله آن "اطمینان و شفافیت آنها را زیر سوال میبرد و مدعی است که اعتماد به آنها به سادگی غیرممکن است".