تربت‌حیدریه- ایرنا- ۱۵ طرح عمرانی، کشاورزی و خدماتی همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان محلی، در بخش جلگه رُخ تربت‌حیدریه افتتاح شد.

بخشدار رُخ در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: برای بهره برداری از این پروژه‌ها در مجموع افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاریها، توسعه ملی و محرومیت‌زدایی هزینه شده‌ است.

علی‌اکبر صاحبی افزود: این طرحها شامل بهره‌برداری از ۲ ساختمان دهیاری در روستاهای پاگدار و احمدآبادخزایی، بهره‌بردای از آسفالت معابر روستای جوادیه، بهره‌بردای از پروژه بهسازی و آسفالت روستایی شیله گشاد به اسدیه به طول سه کیلومتر، برق رسانی به چاه آب شرب روستای احمدآباد خزایی، آبرسانی، افتتاح شهرداری، اقامتگاه بومگردی و کلنگ زنی جایگاه پمپ بنزین در شهر تازه تاسیس نسر، افتتاح ۲ طرح خودکفایی، یک خانه معلول، ۲ پروژه آبیاری تحت فشار و لوله‌گذاری در بخش کشاورزی است.

رییس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تربت‌حیدریه  هم در آیین بهره‌برداری از اقامتگاه بوم‌گردی حاج عطا در شهر نََسَر بخش رُخ تربت حیدریه گفت: این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع و زیربنای ۲۰۰ مترمربع شامل هفت اتاق در ۲ طبقه و با اشتغالزایی مستقیم برای چهار نفر، توسط بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.
علی محمدی افزود: در این اقامتگاه، توانمندی‌های شهر نسر شامل سوغات، صنایع‌دستی، غذاهای بومی و محلی و بخشی از میراث معنوی برای بازدید گردشگران به معرض نمایش گذاشته شده‌ است.
وی اضافه کرد: شهر تازه تاسیس نسر دارای جاذبه‌های تاریخی متعدد از جمله سد زیبای نسر، مناطق ییلاقی و مزارهای تاریخی است که در سال پذیرای هزاران مسافر و گردشگر است.
رییس اداره‌ میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تربت‌حیدریه با بیان این‌که توسعه اقامتگاههای بومگردی سبب تقویت فرهنگ بومی، اقتصاد روستایی و به ویژه گردشگری می‌شود افزود: گردشگران هم تمایل دارند با آداب و رسوم و فرهنگ‌ و آیین سنتی ایرانیان بیشتر آشنا شوند و اقامتگاه‌های بوم‌گردی این امکان را برای گردشگران فراهم کرده‌ است.
بخش رُخ به مرکزیت رباط سنگ با جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر، ۵۲ روستا، ۲ شهر، ۴۸ دهیاری و ۲۰۲۲ کیلومتر مربع وسعت در  ۳۵ کیلومتری شهرستان تربت‌حیدریه واقع است. 
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.