اراک - ایرنا - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: بهره‌برداری از ۱۷ طرح آبرسانی همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۴ روستای این استان آغاز شد.

یوسف عرفانی نسب روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۲۴ روستای استان از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.

وی اظهار داشت: ۲۷۴ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۱۷ طرح آبرسانی و نیز اجرای یک طرح آب رسانی با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد در دهه فجر امسال انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: در راستای رفع مشکلات آبرسانی در حوزه روستایی استان مرکزی، پنج حلقه چاه جدید حفر و یک حلقه چاه آب نیز تجهیز شده است.

عرفانی نسب افزود: اجرای ۳۹ کیلومتر خط انتقال آب، ۲۷ کیلومتر شبکه توزیع آب، ساخت چهار باب ایستگاه پمپاژ و احداث ۲ باب مخزن ذخیره آب از دیگر اقدامات صورت گرفته در دهه فجر امسال است.

وی، همچنین از ساخت یک واحد تصفیه خانه آب با ظرفیت تصفیه ۳۰۰ متر مکعب آب در شبانه روز در روستای جوشیروان شهرستان خنداب خبر داد و عنوان کرد: این تصفیه خانه با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان راه اندازی شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی جمعیت بهره‌مند از این طرح‌ها را  ۶ هزار و ۳۰۰ نفر عنوان کرد.

عرفانی نسب همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به روستای آشیانه علیا و سفلی در شهرستان خمین خبر داد و گفت: به منظور اجرای طرح آبرسانی به این روستا، ۹ کیلومتر خط انتقال آب و سه و نیم کیلومتر شبکه توزیع آب و یک مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

۶۳۱ هزار و ۷۶۴ مشترک آب و ۲۹۹ هزارو ۹۲۲ مشترک فاضلاب شهری و روستایی اکنون زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی قرار دارند.