گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلاله واقع درشرق استان گلستان از تحقق ۸۶ درصدی تعهد اشتغال این شهرستان درسال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون از مجموع هزار و ۴۲۱ تعهد ایجاد شغل در کلاله، هزار و ۲۲۸ مورد آن محقق شد.

به گزارش ایرنا، محمد سرگلزایی روز دوشنبه در جلسه ستاد اشتغال کلاله افزود: اشتغال ایجاد شده درسال جاری توسط دستگاه‌های اجرایی و اداری، پرداخت تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شد.

وی ادامه داد: امسال ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای مشاغل خرد و خانگی و طرح‌های پشتیبان این نوع اشتغال به کلاله اختصاص یافت که برای کل این تسهیلات پرونده تشکیل و متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گفته وی، بانک‌های عامل تاکنون نیمی از تسهیلات اختصاص یافته را به متقاضیان پرداخت کردند.

 رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلاله همچنین اظهار داشت که از سال ۹۷ تاکنون و از محل تسهیلات اشتغال حوزه روستایی و عشایری افزون بر ۵۳۰ میلیارد ریال به متقاضان پرداخت شده است.

فرماندار کلاله نیز در این جلسه برلزوم استفاده بهینه از ظرفیت‌های مختلف کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته به آن، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان برای ایجاد فرصت‌های شغلی تاکید کرد.

فرهاد شیبک توجه به مهارت آموزی افراد بیکار و نیز اشتغال خُرد و خانگی را در ایجاد فرصت‌های شغلی در کلاله موثر دانست و از بانک‌های این شهرستان خواست در پرداخت تسهیلات اشتغال همکاری بیشتری با متقاضیان داشته باشند.

شهرستان کلاله افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.