مهاباد- ایرنا- همزمان با هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، سه طرح فرهنگی و عمران روستایی با ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه در مهاباد افتتاح شد.

فرماندار ویژه مهاباد روز دوشنبه در حاشیه افتتاح یک راه روستایی در این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آسفالت راه روستایی مسیر "کهریزه شیخان" به طول ۸.۳ کیلومتر و سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید.

امیر قادری اضافه کرد: برای آسفالت این مسیر حدود ۱۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت آرا سنگ گوهر و اداره راهداری مهاباد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای آسفالت این مسیر از بیش از ۲۵۰ تُن قیر یارانه ای رایگان نیز استفاده شده است، گفت: همچنین حدود ۱.۵ کیلومتر این مسیر با جذب ۵۰ تُن قیر از طرف اداره صنعت، معدن و تجارت با هدف ضخیم سازی آسفالت به دلیل تردد ماشین آلات سنگین معادن اخذ شده است.

قادری اضافه کرد: به همین مناسبت نمایشگاه صنایع دستی بانوان مهاباد نیز با ۶۸ غرفه در تالار وحدت این شهرستان با هدف حمایت از حوزه صنایع دستی و معیشت هنرمندان این حوزه و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان نیز امروز افتتاح شد.

وی گفت: همچنین نمایشگاه کتاب با بیش از پنج هزار عنوان با موضوعات مختلف و تخفیف بین ۲۰ تا ۵۰ درصد به مناسبت گرامیداشت دهه فجر به بهره برداری رسید که تا اواخر بهمن ماه جاری تداوم خواهد داشت.

از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به نام دهه فجر انقلاب اسلامی و جشن پیروزی نامگذاری شده است که در طول این مدت برنامه های مختلفی در استان ها و شهرستان های مختلف کشور برگزار می شود.

به همین مناسبت بیش از ۴۰ طرح مختلف با ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه در شهرستان مهاباد افتتاح یا کلنگ زنی می شود.