تهران- ایرنا- دبیرکل جبهه وحدت ملی درباره عزم رییس جمهور پیرامون توجه به پیشران‌های اقتصادی و فعال سازی شرکت‌های بزرگ در مسیر شکست تحریم‌ها، گفت: نشانه‌های عزم دولت در این رابطه مشاهده می‌شود.

«مهدی رحمتی» روز سه شنبه در گفت‌وگو خبرنگار احزاب ایرنا درباره اقدامات دولت و عزم رییس جمهور  پیرامون توجه به پیشران‌های اقتصادی و فعال سازی شرکت‌های بزرگ در مسیر شکست تحریم‌ها اظهار کرد: در اظهار نظر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نشانه‌های عزم دولت در این رابطه مشاهده می‌شود.

عضو شورای مرکزی جمعیت آبادگران ایران اسلامی با بیان اینکه مسیر کلان دولت نسبت به تحقق شعارهای اقتصادی و تمرکز تولید بر  مبنای وعده‌های رییس جمهوری است، گفت: تحقق این بخش از وعده‌های رییس جمهور عزم و اراده و هماهنگی همه حوزه های مرتبط را می‌طلبد.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر وحدت رویه در تیم اقتصادی دولت عنوان کرد: ابزارهای داخلی به اضافه هماهنگی سازمان‌ها، نهادها و وزارت‌خانه‌های اقتصادی کمک می‌کند مراکز اقتصادی، صنعتی و تولیدی مادر که به مثابه پیشران‌های اقتصادی کشور هستند در یک فرایند حساب شده به مسیر طبیعی خود باز گردندو موجبات تقویت تولید داخلی را فراهم می‌کند.

رحمتی با تاکید بر اینکه در کنار عزم و اراده، ما به اصالت دادن به نگاه تخصصی و استفاده از  افراد کاربلد نیاز داریم، گفت: دولت بر این اساس و بی تردید در به حرکت درآوردن و تقویت پیش‌رانهای اقتصادی و مراکز تولیدی مادر، موفق خواهد شد.

دبیرکل جبهه وحدت ملی خاطرنشان کرد: دولت در ۴ سال زمامداری اجرایی باید سطحی از وعده‌های خود را محقق کند زیرا همیشه دولت‌ها در قیاس با هم قرار می‌گیرند و این دولت تلاش دارد در این دوره کارنامه متفاوتی نسبت به گذشته از خود به جا گذارد.  

وی ادامه داد: برای پیشبرد اموری مانند توجه به پیشران‌ها و تقویت شرکت‌ها و کارخانجات داخلی، دولت ابزارهایی می‌خواهد که یکی پول و نقدینگی و دوم سرمایه انسانی است. این بحث درست است که ما اداره کشور را به مذاکرات گره نزده‌ایم اما برای پیشبرد اهداف خود باید بتوانیم به راحتی با جهان اقتصادی کار کنیم چون همه این مسائل به نوعی با هم مرتبطند، لذا تعامل و گره گشایی بین المللی را هم نباید از نظر دور داشت. 

این کنش‌گر سیاسی با بیان اینکه برای پیشبرد برخی برنامه ‌های تولیدی و اقتصادی حتما باید از ظرفیت‌های بین‌المللی بهره ببریم، بیان کرد: مراودات مالی و بانکی و سهولت در به خدمت گرفتن سخت افزارهای حیاتی اقتصادی و فنی از جمله ملزومات این مهم است که یقینا دولت سیزدهم با در نظرداشت این ملاحظات قدم در مسیر تقویت زیرساخت‌های اقتصادی گذاشته است. ر 

 رحمتی با تاکید بر حمایت جریان سیاسی متبوع خود از شخص آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، اضافه کرد: حزب آبادگران وجبهه ملی در انتخابات جناحی عمل کرد و ضمن حفظ آن موضع، بعد از انتخابات به مسائل کشور نگاه و رویکرد ملی داریم و با همین نگاه همچنان معتقدیم باید از دولت سیزدهم تا تحقق اهدافش حمایت کرد.

وی یادآور شد:  بر همین اساس و بر محور کمک به دولت کارهای زیادی را انجام دادیم و برنامه‌ها و راهکارهای زیادی در حوزه‌های متنوعی از جمله در حوزه صنعت و معدن، اقتصاد، برنامه و بودجه و دیگر ساختارهای اقتصادی تدوین، تنظیم و تقدیم وزارت‌خانه‌های مختلف کردیم. این برنامه‌ها از دل کارگروه‌های تخصصی و کار کارشناسی جدی و بلند مدت در جبهه وحدت ملی  بیرون آمده است.