اسلام‌آباد - ایرنا - «عبدالعزیز بن سعود بن نایف» وزیر کشور عربستان طی سفر یک روزه خود به پاکستان و دیدار با مقام‌های بلندپایه این کشور پیرامون توسعه روابط دوجانبه از جمله افزایش همکاری‌های امنیتی رایزنی کرد.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، وزیر کشور سعودی روز دوشنبه به دعوت همتای پاکستانی خود به اسلام‌آباد سفر کرد.

وی در این سفر با «شیخ رشید احمد» وزیر کشور، «عارف علوی» رئیس جمهور و «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

طرفین درخصوص توسعه روابط دوجانبه پاکستان و سعودی، رسیدگی به وضعیت زندانیان پاکستانی در عربستان، خدمات کنسولی و همچنین تقویت همکاری‌های متقابل امنیتی گفت‌ وگو کردند.

وزارت کشور پاکستان دوشنبه شب و در پایان سفر وزیر کشور عربستان اعلام کرد که اسلام‌آباد و ریاض برای مقابله با چالش‌های مشترک امنیتی یک چارچوب همکاری‌ میان وزارتخانه‌های کشور یکدیگر تشکیل می‌دهند.

رئیس جمهور پاکستان در گفت‌ وگو با هیات سعودی ابراز امیدواری کرد که عربستان درخصوص آزادی آن دسته از زندانیان پاکستانی که مدت حبس آنان به پایان رسیده است و انتقال آنان به کشور رویکرد مثبتی را در پیش بگیرد.

علوی با اشاره به تحولات افغانستان اظهار کرد که اسلام‌آباد و ریاض نگرانی‌های مشترکی در بحث افغانستان دارند و انتظار می‌رود تا جامعه جهانی گام‌های موثر برای نجات این کشور از بحران انسانی و اقتصادی بردارد.

نخست وزیر پاکستان نیز بر آنچه که وی تعهد این کشور برای حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی عربستان خواند، تاکید و خواستار بهبود وضعیت زندانیان پاکستانی در عربستان شد.

وزیر کشور عربستان در این سفر همچنین با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی دیدار کرد.

روابط عمومی ارتش پاکستان دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که  ژنرال باجوا و وزیر کشور عربستان پیرامون همکاری‌های دفاعی و امنیتی دو کشور، تحولات افغانستان و مسائل منطقه‌ای تبادل نظر کردند.