زنجان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان در این استان نیازمند تقویت بوده و متاسفانه در این حوزه طی سال های گذشته اقدامات خوبی صورت نگرفته است.

خلیل قاسملو روز سه شنبه در بازدید از نمایشگاه صنعت برق و الکترونیک، سیم، کابل، تجهیزات و صنایع وابسته در زنجان با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها به پویایی اقتصاد کشور کمک می‌کند، گفت: باید زمینه مشارکت واحدها و شرکت ها در این گونه فرصت ها بیش از پیش فراهم شود.  

وی به تغییر و تحولات در پارک علم و فناوری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: ریاست جدید پارک علم و فناوری باید تمرکز خود را به تکمیل زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان قرار دهد چرا که استان به حضور فعال شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: سال آینده باید رشد اقتصادی بیش از ۸ درصدی در استان رخ دهد و امیدواریم بنگاه‌های اقتصادی استان بتوانند با نقش آفرینی خود این هدف گذاری را محقق کنند.

فرماندار زنجان نیز در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در استان گفت: متاسفانه با وجود شیوع ویروس کرونا به مدت ۲ سال برگزاری نمایشگاه‌ها تعلیق شد؛ اما خوشبختانه با استقرار دولت سیزدهم و تسریع در روند واکسیناسیون عمومی برگزاری نمایشگاه‌ها در سراسر کشور از سر گرفته شده است.  

پرویز خالقی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی مکانی برای نمایش محصولات تولیدی کشور است، افزود: رهبر معظم انقلاب همواره به موضوع تولید داخل تاکید دارند و بنابراین برگزاری نمایشگاه‌ها مکانی برای نمایش و انعکاس محصولات تولیدی کشور به بازدیدکنندگان است، همین موضوع سبب دلگرمی برای مردم است چرا که به تولیدکنندگان و متخصصان افتخار بیشتری می‌کنند.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه در ۴۳ سال گذشته در حوزه تولید افتخارات زیادی را کسب کردیم، گفت: باید به سمت صادرات غیرنفتی حرکت کنیم؛ هرچقدر بتوانیم اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت خارج کنیم قطعاً موفقیت‌های بیشتری را کسب خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه استان زنجان قطب صنعت برق و آی‌تی در کشور است، عنوان کرد: باید بتوانیم زنجان را به قطب برگزاری نمایشگاه برق در سطح کشور تبدیل کنیم؛ از این رو برگزاری یک نمایشگاه برق در طول یک سال کافی نیست و باید افزایش یابد.

به گزارش ایرنا نمایشگاه صنعت برق و الکترونیک، سیم، کابل، تجهیزات و صنایع وابسته از روز دوشنبه /۱۸ بهمن/ به مدت چهار روز (تا ۲۱ بهمن) در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان دایر است.