نوشهر - ایرنا - ۷۲ هزارمتر مربع از حریم ۶۰ متری ساحل که در اختیار اردوگاه شهید رسولی شهرستان نوشهر قرار داشت امروز دوشنبه به صورت دواطلبانه با حضور مسئولان استانی و شهرستان آزاد شد.

به گزارش ایرنا ،فرماندار نوشهر در حاشیه عقب نشینی این اردوگاه از حریم ساحلی گفت: در حال حاضر آزاد سازی ساحل این اردوگاه به صورت داوطلبانه از سوی مدیریت آن اجرا شد و تمامی مراکز نظامی در شهرستان نوشهر که کاربرد نظامی و عملیاتی دارند مستثنا هستند ولی حریم ۶۰ متری ساحل مراکز نظامی و انتظامی که کاربری غیر نظامی دارند باید در کمترین زمان آزاد شوند.

 سعید یزدانی با اشاره به این که ۶ کیلومتر از حدود ۴۸ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان نوشهر در اختیار دستگاه های دولتی، غیر دولتی و بخش خصوصی است ، افزود : بیشتر مراکز نظامی و انتظامی بعد از اعلام دستور رییس جمهوری آمادگی خود را برای آزاد سازی اعلام کردند و اردوگاه صهاشهر در نوشهر و دو بخش نظامی دیگر نیز بزودی همچون اردوگاه شهید رسولی آزاد سازی ساحل را اجرا می کنند.

 وی گفت : به سایر دستگاه دولتی نیز اخطار لازم برای آزاد سازی حریم ۶۰ متری ساحل داده شده است و آنها نیز اعلام آماده کردند ولی در حوزه بخش خصوصی با توجه به این که برخی از آنها دارای سند بوده و پرونده آنها نیز در این زمینه از گذشته در مراجع قضایی مطرح است منتظر صدور رای مراکز قضایی برای اقدام هستیم. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر نیز در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به دستور اخیر رئیس جمهور و تاکید استاندار مازندران در اجرای عملیات آزاد سازی سواحل این اداره کل با جدیت این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

عبدالرضا سنگاری افزود : امروز با آزاد سازی حدود یک کیلومتر از نوار ساحلی شهر نوشهر در اردوگاه شهید رسولی ، بیش از ۸۳ درصد از طول نوار ساحلی زیر پوشش این اداره کل یعنی ۱۱۴ کیلومتر از  ۱۳۷ کیلومتر آزاد شده است.

 وی گفت که در دو روز گذشته بیش از ۱۰ هکتار از حریم ۶۰ متری دریا در پنج نقطه ساحلی غرب مازندران در شهرستان های نوشهر، چالوس و تنکابن به صورت داوطلبانه آزادشد و بقیه نیز تا ۱۰ روز آینده عقب نشینی خو اهند کرد تا سواحل به طور کامل آزادسازی و در اختیار عموم مردم قرار گیرد.